Activități de învățare în UK

DO DO’s în școala partenera din UK

DO DO’s lucrează în școală, tema din UK

Activitățile realizate în școală,  tema adusă de Do Do’s din Franța

Fantoma de la Operă

Spărgătorul de nuci

Perică și lupul

Mother Goose, Maurice Ravel

Pictură pe sticlă

Spărgătorul de nuci

Amico Libro

Learning through All Senses Together/ LAST – perioada de derulare 2018-2020

Learning through All Senses Together/ LAST, Școala ,,Rosa Parks” din Franța, decembrie 2019

Al doilea an al proiectului  ,,Learning through All Senses Together” / LAST,  ne-a adus din nou împreună, de data aceasta la Școala ,,Rosa Parks” din Franța, partenerul nostru. Obiectivul proiectului este schimbul de modele de învățare utilizate de corpul profesoral din școlile europene partenere cu noi.

Proiectul presupune utilizarea artei, în vederea progresului elevilor la lectură și scris;  activitățile susținute în școala parteneră,  au fost exemple de bune practici pentru profesorii din Bulgaria, Suedia, Anglia, România, Italia.

Pornind de la tema ,,Muzica spune o poveste”, profesorii și elevii de la Școala  ,,Rosa Parks” au lucrat în parteneriat cu  biblioteca, Școala de Muzică, teatrul, Filarmonica din Paris,  pentru ca elevii să descopere universul și practica muzicii  sub ochii atenți ai partenerilor. Activitățile propuse i-au pus pe elevi în situații de învățare despre Ravel, Debussy și picturile lui Degas; au asociat personaje din povești cu sunetul instrumentelor  muzicale, au compus muzică utilizând platforme specifice, au ordonat momentele poveștilor utilizând benzi desenate, au compus povești cu benzi desenate ascultând o piesă muzicală sau au asociat momentele poveștii cu instrumente muzicale. Elevii au lucrat ușor, neforțat, rezultatele învățării au fost spectaculoase.

Întâlnirea coordonatorilor de proiect a presupus analiza  modului în care obiectivele proiectului sunt atinse, dacă  activitățile  propuse de Italia în mai 2019 au fost realizate de toate școlile partenere:  imnul proiectului, cunoașterea operelor de arta din patrimoniul mondial, realizate de Botticelli, Caravaggio, Masaccio.   

În fiecare zi profesorii și elevii au avut 15 minute de lectură așa cum este în practica școlii.

Toate aceste activități ne-au inspirat să aducem informația către elevi astfel încât învățarea să fie mai ușoară, mai plăcută, elevii să fie implicați în propriul progres.

Tema activităților din Franța a fost „Muzica este o poveste”, care arată cum muzica ajută la înțelegerea unei povești.

Activitatea de la casa lui Debussy a trebuit să fie anulată din cauza Grevei Naționale.

La școala Rosa Parks, profesorii au participat la sălile de clasă la descoperirea și ascultarea activităților diferitelor instrumente muzicale auzite în poveștile muzicale: clarinet, harpă, fagot și trombon.

De asemenea, au participat alături de elevi la diverse activități artistice pe tema poveștilor muzicale: crearea unui film de animație și a unei coloane sonore (un duel ca în Peter and the lup – Prokofiev); crearea unui peisaj al unui Spărgător de nuci – Ceaikovski – scena.

În ultima zi, profesorii au participat la o intalnire cu comunitatea educativă locală.

La bibliotecă, cadrele didactice și elevii francezi au participat la activități despre povești muzicale: Mama Gâscă – Ravel – și cutia jucăriilor – Debussy.

La Filarmonica din Paris, profesorii au participat alături de elevii francezi la activități despre povești muzicale precum „Petru și lupul – Prokofiev” și Animals’Carnival – Saint Saens. Au creat muzica pe iPad

La Cinematheque, au pictat povești pentru a le proiecta cu un felinar magic.

La cinematograful local, profesorii și elevii au urmărit „Petru și lupul” de Suzie Templeton pentru a vedea cum să spună o poveste fără cuvinte.

La Cité des sciences, profesorii și elevii francezi au făcut experimente științifice asupra sunetului.

La Planetariu, s-au uitat și au ascultat sunetele galaxiei.

Profesorii au avut, de asemenea, un tur ghidat atât la Musée d’Orsay, pe „Degas à l’opéra”, cât și la Palais Garnier, pentru a afla despre fantoma operei.

Acum profesorii au posibilitatea să adapteze ceea ce au văzut:

– lucrează la o poveste muzicală

–  Fantoma Operei

– creează o poveste muzicală folosind picturile lui Degas

– scrieți o poveste ascultând o muzică.

“Learning Through All Senses Together”/ L.A.S.T., la partenerul Italian Istituto Comprensivo Statale di Reggello, October 23rd – 25th, 2019

Activitățile din Italia s-au impartit intre scolile partenerului italian, la “Museo di Arte Sacra Masaccio” in CasciaReggello,  inFlorenta la  “Teatro Maggio Musicale Fiorentino” și Uffizi Gallery.

Scolile unde am lucrat cu elevii italieni sunt  Leccio Primary School, Vaggio Primary School, Middle School in Reggello. In școlile partenere am participat la lectii demonstrative dupa cum urmeaza:

  • Elevii ne-au surprins prin faptul ca au creat un imn al proiectului. Școlile erau decorate cu postere pentru fiecare țară participant în proiect.
  • La ora de gramatica, copii au demonstrat cat de usor le este sa faca analiza partilor de vorbire dintr-o propozitie utilizand table interactiva
  • la ora de desen am fost impresionati cum elevii invata despre maestrii artei italiene, redand fragmente din operele lor utilizand colorarea desenului in pixeli –  o combinative intre arta, matematica si educatie tehnologica, utilizand TIC-ul
  • ora de muzica, a fostpreferata noastra deoarece am experimentat modalitati de abordare a exercitiilor muzicale in clasa de elevi; scoala italiana partenera are o clasa de muzica instrumentala; indrumati de profesorul lor, elevii au compus un imn pentru proiectul nostru, Amico Libro, muzica compusa de profesorul italian Massimo Cardelli, versurile dupa ideea d-nei Maria Elena Masini, o alta profesoara a scolii. Tema elevilor nostri va fi sa creeze o strofa pentru acest imn, in limba tarii noastre, urmand ca la final imnul sa fie o creatie in limbile tuturor tarilor partenere.
  • activitatea realizata de copiii cu nevoi speciale a fost axata mai mult pe muzica; modul in care am fost primiti evidentiaza preocuparea scolii italiene pentru aceasta categorie de copii.

“Teatro Maggio Musicale Fiorentino” ne-a oferit prilejul sa admiram imaginatia inginerilor italieni pusa in slujba arhitecturii, am aflat informatii despre importanta acusticii si luminii intr-un spatiu dedicate teatrului si muzicii.

Uffizi Gallery a fost locul in care ne-am imbogatit cunostintele in fata celebrelor picture si  sculpture italiene; am prezentat elevilor nostril  aceste valori universale din comorile italiene si mesajul ca arta este cea care ne leaga, indiferent de locul in care traim, limba pe care o vorbim

La “Museo di Arte Sacra Masaccio” am participat si la un hands-on workshop, unde am invatat cum utilizau artistii italieni foita de aur in picturile pe care acum le admiram in galeriile lumii.

Momentul final petrecut cu echipa italiana, l-am consumat la casa de la  țară a profesoarei Rossella, unde am gustat mancarea mediteraneana, am vazut cum se obtine uleiul din masline, am fost in livada cu maslini a familiei. Acest moment a fost o adevarata lectie de biologie si  gastronomie.Acasa le-am vorbit elevilor despre mancarea sanatoasa obtinuta exclusiv in casa, bazata pe ceea ce ofera natura.

Am legat informatiile accumulate despre microferma italiana de ceea ce poate oferi o microferma romaneasca, de modul in care comuniunea cu natura si munca ne fac mai sanatosi.

LUCRARILE COPIILOR ROMANI

Imnul proiectului, interpretat de copiii romani

 

    PROIECT_PROF. AXINTE G

 

ÎNTÂLNIREA DIN SUEDIA, 2-4 aprilie 2019

În perioada, 2-4 aprilie 2014 un grup de 3 profesori a participat la activitățile de învățare organizate în Suedia, școala  parteneră, Åkraskolan, Sala.

SUEDIA_APRILIE 2019_LRO

LEN_SUEDIA_APRILIE 2019

Picture20  Picture25

Picture31    Picture44

2 9

12   10

13  16

22  20190403_114516

20190402_090046  IMG-20190406-WA0032

Activitati desfasurate de elevi inspirate din materialele trimise de elevii din Suedia

Atelier de meserii / îndemanare /creație

 Elevii au studiat viata renilor, modul lor de a se hrani, mediul de viata. Utilizand diverse tehnici de lucru –  pictură, colaj, modelaj au reusit sa realizeze si ei renii din Suedia.

  

     

     

    

FAUNA ŞI FLORA ROMÂNIEI

Vegetatia si fauna Romaniei este variata si bogata in specii.Factorii care determina varietatea vegetatiei si faunei sunt: asezarea geografica,relieful prin altitudine,conditiile climatice ,actiunea omului. Frumuseţea lor este inestimabilă.

Copiii din ciclul primar au făcut o lucrare colectivă reprezentând etajele florei şi faunei din ţara noastră, ilustrate cu specii de plante şi animale specifice fiecărui mediu de viaţă.

   

      

ZIUA INTERNATIONALA A POEZIEI

La scoala au fost organizate sesiuni de lecturare a poeziilor, apoi elevii au realizat colaje din care reiese ca poezia este cea care ne ajuta sa fim creativi, visatori, veseli, ne inspira si ne insoteste atunci cand ne dorim sa avem o voce care se vrea ascultata.

    

Mediul înconjurător al școlii mele

Tehnica de lucru este cea utilizată de pictorul suedez  Ivan Aguéli (pasaje de culoare). Elevii au identificat spatial exterior al scolii apoi au asezat pe hartie elementele importante.

     

  

    

                 

     

Muzica ma inspira…

Elevii au participat la o  activitate de spargere a ghetii, apoi au realizat structuri spontane, colorate in  pasaje de culoare ca-n picturile lui Ivan Aguéli. La final au participat la o sesiune de realizare de portrete urmarindu-se coeziunea grupului, dezvoltarea increderii in sine, a comportamentului asertiv.

     

   

     

Recunoașterea semnelor de circulație prin care suntem  avertizati de riscurile din  natură

Se discuta despre pericolele generate de mediu, la care pot fi expusi oamenii, daca nu cunosc semnele utilizate de legislatia internationala. Descifreaza simbolurile, deseneaza semnele de avertizare, realizeaza un poster cu aceste semne pentru a le cunoaste si ceilalti copii din scoala.

   

  

Pe unde treceți lăsați doar urmele pașilor voștri

Utilizand materialul de informare trimis de copiii din Suedia, copiii de la scoala noastra au identificat cele mai importante reguli ce trebuie respectate atunci cand sunt in natura. Au desenat simbolurile regulilor invatate, au realizat o expozitie pentru ceilalti copii din scoala. Au invatat cat de important este sa protejeze natura.

 

  

   

Satul meu – vegetație și faună

–tehnica de lucru utilizată de pictorul suedez Aguéli (pasaje de culoare). Copiii aduc poze cu iunstantanee din localitatea Lunca. Discuta despre forma de relief dominanta – ses, de unde si denumirea satului, este asezat de-a lungul luncii raului Siret. Identifica plantele care se cultiva in cultura mare sau in gradinile de pe langa gospodariile caselor, dar si cele din flora spontana, vorbesc despre animalele domestice si cele salbatice care traiesc in satul Lunca, Pascani.

Sortul fermecat

Profesoara povesteste  ajutandu-se de un sort pe care sunt prinse simboluri ale anotimpului primaverii. Apoi, elevii repovestesc,  folosindu-se de elementele prezentate. Metoda  trezeste interesul, tine elevul activ/in sarcina, contribuie la intelegerea si invatarea unei limbi straine in mod activ.

 

 

INTALNIREA DIN ROMANIA, 24-26 IANUARIE 2019

VIZIBILI IN PRESA LOCALA

In perioada 24 – 26 ianuarie 2019, s-a derulat in Romania prima activitate de invatare a proiectului Learning through All Senses Together/ LAST. Au participat 14 profesori din tarile partenere, dupa cum urmeaza: 4 din Suedia, Åkraskolan – coordonatoarea proiectului, 2 de la Three Legged Cross First and Nursery School UK, 2 de la  École  élémentaire Rosa Parks Franta, 3 de la Istituto Comprensivo Statale di Reggello Italia, 3 de la SU Konstantin Konstantinov Bulgaria.

Activitatile desfasurate la Scoala Gimnaziala Lunca, Pascani, s-au derulat dupa cum urmeaza:

  1. 24 ianuarie s-au derulat activitati de predare-invatare in sala de clasa. Obiectivul principal a fost de imbunatatire a abilitatilor de exprimare, citire, scriere in limba materna dar si in limba engleza. Profesorii au utilizat invatarea bazata pe cultura, au folosit informatii despre cel mai cunoscut personaj fantastic roman – Dracula, despre cei mai mari compozitori romani – George Enescu si Ciprian Porumbescu, instrumente TIC, utilizand diferite abordari pedagogice – lucrul in echipa, jocul, teatrul de marionete, auditia muzicala, dansul, dezbaterea.

Educatoarele din gradinita au desfasurat activitatea Instrumentele muzicale.  Copiii au comunicat, au desenat, au realizat colaje, au audiat muzica pentru a-si largi interesul pentru cunoastere; educatoarele au aratat cum fac pentru  a fi stimulati copiii cu întârziere de vorbire și de dezvoltare a limbajului.

La invatamant primar s-au sustinut lectiile:  Muzicieni romani  – elevii au scris  caligrame si  Muzica si traditii romanesti – elevii au confectionat papusi imbracate in costumul traditional romanesc, au experimentat hora, au citit povestea lui Jurjac – copilul George Enescu, au ascultat si reflectat asupra unor fragmente din compozitiile acestuia.

La gimnaziu s-au organizat urmatoarele lectii:

Lasati-ma sa cant – o poveste pentru un poster utilizand informatii cu date biografice si din activitatea compozitionala a lui Ciprian Porumbescu;

Dracula, mit sau realitate? – o abordare despre adevarul istoric si mitul care l-a facut celebru pe acest personaj; profesorii de istorie si limba romana au utilizat dezbaterea, teatrul, pictura;

Invitatie la opera – pretext de cunoastere a vietii si a operetei lui Ciprian Porumbescu; profesoara de muzica a utilizat ca metode de lucru auditia muzicala si teatrul cu papusi confectionate de elevi si parinti pentru intelegerea  mesajului operetei ,,Crai Nou”;

Spectacol in eprubeta – o lectie de laborator sustinuta de profesoara de chimie;

Jocuri distractive – in sala de sport profesorul de educatie fizica a experimentat cu elevii si profesorii parteneri jocuri prin care elevii sunt ajutati  sa se cunoasca mai bine, sa-si intareasca coeziunea grupului, sa indeparteze barierele de relationare intre sexe.

  1. In data de 25 ianuarie, 34 elevi, 15 profesori romani si 14 profesori parteneri UE, au desfasurat activitati de documentare la Iasi, dupa cum urmeaza: la Biblioteca ,,Gheorghe Asachi” si ,,Sala pasilor pierduti” din cadrul Universitatii ,,AL. I. Cuza” cu profesorii parteneri. Se vor utiliza informatiilor legate de valorile acestei biblioteci romanesti,  pentru trezirea interesului elevilor din tarile partenere in proiect  pentru ceea ce ofera biblioteca – gustul pentru lectura;  intalnirea  elevilor si profesorilor  cu  orchestra Filarmonicii ,,Moldova” Iasi, in repetitii pentru concert; activitate cu elevii la Teatrul National ,,V. Alecsandri” Iasi; activitate de documentare la Muzeul de stiinta si tehnica ,,Stefan Procopiu”de la  Palatul Culturii Iasi. Activitatile au avut ca scop popularizarea muzicii, operelor de teatru si opereta, pentru partenerii nostri, iar pentru elevi descoperirea unor hobby-uri, reducerea abandonului scolar timpuriu  prin implicarea elevilor in activitati altfel decat cele realizate in sala de clasa, provocarea si inspirarea elevilor in  alegerea unui loc de munca, reducerea decalajului datorat nivelului de pregatire, cresterea performantelor scolare prin asocierea informatiei cu cunoasterea directa prin vizite scolare, cresterea stimei de sine a elevilor  prin implicarea directa  alaturi de profesorii europeni la activitatile proiectului.
  2. In data de 26 ianuarie 22 elevi, 11 profesori romani si 14 profesori din tarile partenere au desfasurat activitati de documentare la Casa memoriala a compozitorului Ciprian Porumbescu si Manastirea Voronet. Din discutiile cu elevii s-a constatat ca acestia au fost pusi in situatia de a-si dori sa afle, prin studiu propriu si despre alte personalitati cu care a relationat compozitorul de-a lungul vietii, despre monumentele  protejate UNESCO existente in   Acest contact direct cu valori culturale romanesti a contribuit la  intarirea mandriei nationale si conturarea identitatii romanesti intre valorile europene.
  3. In Romania a fost votat logo-ul proiectului; intr-o atmosfera de fair play si pe picior de egalitate intre parteneri. Logo-ul votat, a fost cel realizat de elevii italieni.

Consideram ca activitatile realizate in Romania au respectat angajamentele luate in scrisoarea de finantare.

1  4   20190123_170707 3  5  2  20190124_115255  20190124_103047  20190124_103114  20190124_103057  20190124_115001  20190124_115012  20190124_115327  20190124_121916  20190124_123316  50517260_10217381343507342_4369050765981908992_n  50397887_2361655103845244_2885426438964510720_n  50570683_10217381324226860_6296956092169584640_n   20190126_112230  50618257_1096746667170421_8680223390201544704_n  50675876_2313023555601945_7574394123231166464_o  50693457_10217381354707622_250757160156266496_n  50701245_10217381341787299_4497838229390622720_n  50780534_10217381329426990_7026319299413278720_n  50808986_10217381330787024_3540058447913418752_n  50819628_10217381361467791_7165893762164457472_n  50824424_10217381319786749_3611438871637655552_n  50903676_10217381353347588_4962738473195798528_n  51097609_10217381330227010_7988512503384506368_n  51109445_10217381349107482_5195663397290508288_n  51126567_10217381355227635_3453793780665155584_n  51191854_10217381322466816_463200836915298304_n  IMG-20190119-WA0001  50948208_10217381359067731_3437295063229530112_n  50981745_1096746793837075_4747656711559446528_n  51014162_2313020755602225_1772073252579966976_o  IMG-20190125-WA0014  IMG-20190119-WA0000  P1190856  P1190865  P1190858  P1190851  P1190862

Hora  –  copii de clasa a III-a exemplificand

https://www.youtube.com/watch?v=pgv1SIASFNo&feature=youtu.be

INTALNIREA DIN FRANTA, 5 – 9 NOIEMBRIE 2018

ERASMUS_Learning through

Prima intâlnire, una pentru managementul si implementarea proiectului, s-a desfasurat la  École Rosa Parks, Brétigny sur Orge, Franta,  in perioada 5th – 9th November 2018. Au fost prezenti coordonatorii internationali din fiecare tara partenera, coordonatoarea proiectului Helena Larsson din Suedia impreuna cu alti profesori dupa cum urmeaza: 2 profesori din Suedia, 2 profesori din Romania, 2 profesori din Bulgaria, 2 profesori din Italia, 2 profesori din UK, profesori din Franta. Fiind aceasta prima intalnire, am avut ocazia sa ne cunoastem cu partenerii nou veniti; programul intalnirii a inceput cu prezentarea partenerilor si prezentarea scolilor partenere in proiect. Apoi a fost o survolare a continutului proiectului urmata de analiza bugetului si analiza numarului de mobilitati din fiecare tara partenera. A urmat stabilirea perioadelor cand se vor sustine activitatile de invatare pentru fiecare tara, dupa cum urmeaza:

2019

Romania 24 – 26 of January + traveling days (Activity C1)

Sweden 2 – 4 of April + traveling days (Activity C5)

Italy 23 – 25 of October + traveling days Activity C7)

France 2 – 6 of December + traveling days ( Activity C9

Mobilitatile cu elevi din fiecare tara, vor fi discutate la o alta intalnire.

2020

England 5 – 7 of February + traveling days (Activity C3)

Bulgaria 22 – 24 of April + traveling days (Activity C11)

Final meeting in Sweden will be 3 – 4 of June 2020 (2 from each country)

Fiecare coordonator din tarile partenere in proiect a prezentat activitatile ce se vor desfasura in tara lor, conform cererii de finantare aprobate de UE. De asemenea in perioada intalnirii am vizitat scoala, am avut momente de reflectie asupra deciziilor luate, am socializat cu profesorii din scoala gazda, ne-am bucurat de un minispectacol prezentat de copiii scolii gazda.

baf86cce_opt    20181108_114631  PARIS  20181107_121854  20181107_122612  20181108_114619