Learning through All Senses Together/ LAST – perioada de derulare 2018-2020

ÎNTÂLNIREA DIN SUEDIA, 2-4 aprilie 2019

În perioada, 2-4 aprilie 2014 un grup de 3 profesori a participat la activitățile de învățare organizate în Suedia, școala  parteneră, Åkraskolan, Sala.

SUEDIA_APRILIE 2019_LRO

LEN_SUEDIA_APRILIE 2019

Picture20  Picture25

Picture31    Picture44

2 9

12   10

13  16

22  20190403_114516

20190402_090046  IMG-20190406-WA0032

INTALNIREA DIN ROMANIA, 24-26 IANUARIE 2019

VIZIBILI IN PRESA LOCALA

In perioada 24 – 26 ianuarie 2019, s-a derulat in Romania prima activitate de invatare a proiectului Learning through All Senses Together/ LAST. Au participat 14 profesori din tarile partenere, dupa cum urmeaza: 4 din Suedia, Åkraskolan – coordonatoarea proiectului, 2 de la Three Legged Cross First and Nursery School UK, 2 de la  École  élémentaire Rosa Parks Franta, 3 de la Istituto Comprensivo Statale di Reggello Italia, 3 de la SU Konstantin Konstantinov Bulgaria.

Activitatile desfasurate la Scoala Gimnaziala Lunca, Pascani, s-au derulat dupa cum urmeaza:

  1. 24 ianuarie s-au derulat activitati de predare-invatare in sala de clasa. Obiectivul principal a fost de imbunatatire a abilitatilor de exprimare, citire, scriere in limba materna dar si in limba engleza. Profesorii au utilizat invatarea bazata pe cultura, au folosit informatii despre cel mai cunoscut personaj fantastic roman – Dracula, despre cei mai mari compozitori romani – George Enescu si Ciprian Porumbescu, instrumente TIC, utilizand diferite abordari pedagogice – lucrul in echipa, jocul, teatrul de marionete, auditia muzicala, dansul, dezbaterea.

Educatoarele din gradinita au desfasurat activitatea Instrumentele muzicale.  Copiii au comunicat, au desenat, au realizat colaje, au audiat muzica pentru a-si largi interesul pentru cunoastere; educatoarele au aratat cum fac pentru  a fi stimulati copiii cu întârziere de vorbire și de dezvoltare a limbajului.

La invatamant primar s-au sustinut lectiile:  Muzicieni romani  – elevii au scris  caligrame si  Muzica si traditii romanesti – elevii au confectionat papusi imbracate in costumul traditional romanesc, au experimentat hora, au citit povestea lui Jurjac – copilul George Enescu, au ascultat si reflectat asupra unor fragmente din compozitiile acestuia.

La gimnaziu s-au organizat urmatoarele lectii:

Lasati-ma sa cant – o poveste pentru un poster utilizand informatii cu date biografice si din activitatea compozitionala a lui Ciprian Porumbescu;

Dracula, mit sau realitate? – o abordare despre adevarul istoric si mitul care l-a facut celebru pe acest personaj; profesorii de istorie si limba romana au utilizat dezbaterea, teatrul, pictura;

Invitatie la opera – pretext de cunoastere a vietii si a operetei lui Ciprian Porumbescu; profesoara de muzica a utilizat ca metode de lucru auditia muzicala si teatrul cu papusi confectionate de elevi si parinti pentru intelegerea  mesajului operetei ,,Crai Nou”;

Spectacol in eprubeta – o lectie de laborator sustinuta de profesoara de chimie;

Jocuri distractive – in sala de sport profesorul de educatie fizica a experimentat cu elevii si profesorii parteneri jocuri prin care elevii sunt ajutati  sa se cunoasca mai bine, sa-si intareasca coeziunea grupului, sa indeparteze barierele de relationare intre sexe.

  1. In data de 25 ianuarie, 34 elevi, 15 profesori romani si 14 profesori parteneri UE, au desfasurat activitati de documentare la Iasi, dupa cum urmeaza: la Biblioteca ,,Gheorghe Asachi” si ,,Sala pasilor pierduti” din cadrul Universitatii ,,AL. I. Cuza” cu profesorii parteneri. Se vor utiliza informatiilor legate de valorile acestei biblioteci romanesti,  pentru trezirea interesului elevilor din tarile partenere in proiect  pentru ceea ce ofera biblioteca – gustul pentru lectura;  intalnirea  elevilor si profesorilor  cu  orchestra Filarmonicii ,,Moldova” Iasi, in repetitii pentru concert; activitate cu elevii la Teatrul National ,,V. Alecsandri” Iasi; activitate de documentare la Muzeul de stiinta si tehnica ,,Stefan Procopiu”de la  Palatul Culturii Iasi. Activitatile au avut ca scop popularizarea muzicii, operelor de teatru si opereta, pentru partenerii nostri, iar pentru elevi descoperirea unor hobby-uri, reducerea abandonului scolar timpuriu  prin implicarea elevilor in activitati altfel decat cele realizate in sala de clasa, provocarea si inspirarea elevilor in  alegerea unui loc de munca, reducerea decalajului datorat nivelului de pregatire, cresterea performantelor scolare prin asocierea informatiei cu cunoasterea directa prin vizite scolare, cresterea stimei de sine a elevilor  prin implicarea directa  alaturi de profesorii europeni la activitatile proiectului.
  2. In data de 26 ianuarie 22 elevi, 11 profesori romani si 14 profesori din tarile partenere au desfasurat activitati de documentare la Casa memoriala a compozitorului Ciprian Porumbescu si Manastirea Voronet. Din discutiile cu elevii s-a constatat ca acestia au fost pusi in situatia de a-si dori sa afle, prin studiu propriu si despre alte personalitati cu care a relationat compozitorul de-a lungul vietii, despre monumentele  protejate UNESCO existente in   Acest contact direct cu valori culturale romanesti a contribuit la  intarirea mandriei nationale si conturarea identitatii romanesti intre valorile europene.
  3. In Romania a fost votat logo-ul proiectului; intr-o atmosfera de fair play si pe picior de egalitate intre parteneri. Logo-ul votat, a fost cel realizat de elevii italieni.

Consideram ca activitatile realizate in Romania au respectat angajamentele luate in scrisoarea de finantare.

1  4   20190123_170707 3  5  2  20190124_115255  20190124_103047  20190124_103114  20190124_103057  20190124_115001  20190124_115012  20190124_115327  20190124_121916  20190124_123316  50517260_10217381343507342_4369050765981908992_n  50397887_2361655103845244_2885426438964510720_n  50570683_10217381324226860_6296956092169584640_n   20190126_112230  50618257_1096746667170421_8680223390201544704_n  50675876_2313023555601945_7574394123231166464_o  50693457_10217381354707622_250757160156266496_n  50701245_10217381341787299_4497838229390622720_n  50780534_10217381329426990_7026319299413278720_n  50808986_10217381330787024_3540058447913418752_n  50819628_10217381361467791_7165893762164457472_n  50824424_10217381319786749_3611438871637655552_n  50903676_10217381353347588_4962738473195798528_n  51097609_10217381330227010_7988512503384506368_n  51109445_10217381349107482_5195663397290508288_n  51126567_10217381355227635_3453793780665155584_n  51191854_10217381322466816_463200836915298304_n  IMG-20190119-WA0001  50948208_10217381359067731_3437295063229530112_n  50981745_1096746793837075_4747656711559446528_n  51014162_2313020755602225_1772073252579966976_o  IMG-20190125-WA0014  IMG-20190119-WA0000  P1190856  P1190865  P1190858  P1190851  P1190862

Hora  –  copii de clasa a III-a exemplificand

https://www.youtube.com/watch?v=pgv1SIASFNo&feature=youtu.be

INTALNIREA DIN FRANTA, 5 – 9 NOIEMBRIE 2018

ERASMUS_Learning through

Prima intâlnire, una pentru managementul si implementarea proiectului, s-a desfasurat la  École Rosa Parks, Brétigny sur Orge, Franta,  in perioada 5th – 9th November 2018. Au fost prezenti coordonatorii internationali din fiecare tara partenera, coordonatoarea proiectului Helena Larsson din Suedia impreuna cu alti profesori dupa cum urmeaza: 2 profesori din Suedia, 2 profesori din Romania, 2 profesori din Bulgaria, 2 profesori din Italia, 2 profesori din UK, profesori din Franta. Fiind aceasta prima intalnire, am avut ocazia sa ne cunoastem cu partenerii nou veniti; programul intalnirii a inceput cu prezentarea partenerilor si prezentarea scolilor partenere in proiect. Apoi a fost o survolare a continutului proiectului urmata de analiza bugetului si analiza numarului de mobilitati din fiecare tara partenera. A urmat stabilirea perioadelor cand se vor sustine activitatile de invatare pentru fiecare tara, dupa cum urmeaza:

2019

Romania 24 – 26 of January + traveling days (Activity C1)

Sweden 2 – 4 of April + traveling days (Activity C5)

Italy 23 – 25 of October + traveling days Activity C7)

France 2 – 6 of December + traveling days ( Activity C9

Mobilitatile cu elevi din fiecare tara, vor fi discutate la o alta intalnire.

2020

England 5 – 7 of February + traveling days (Activity C3)

Bulgaria 22 – 24 of April + traveling days (Activity C11)

Final meeting in Sweden will be 3 – 4 of June 2020 (2 from each country)

Fiecare coordonator din tarile partenere in proiect a prezentat activitatile ce se vor desfasura in tara lor, conform cererii de finantare aprobate de UE. De asemenea in perioada intalnirii am vizitat scoala, am avut momente de reflectie asupra deciziilor luate, am socializat cu profesorii din scoala gazda, ne-am bucurat de un minispectacol prezentat de copiii scolii gazda.

baf86cce_opt    20181108_114631  PARIS  20181107_121854  20181107_122612  20181108_114619