Little scientists building and design Europe, 2017-2020
Filmul partenerilor din proiect
https://www.youtube.com/watch?v=jAauLO3YMJ4
Activitati desfasurate în perioada martie-iunie 2020, când activitatea didactică a fost exclusiv on-line
Bucataria mediteraneana
Despre bucătăria mediteraneană
Pyramid of the Mediterranean diet
The fruits of the Mediterranean diet
Prof_Buhlea_Bucătăria mediteraneană
Prof_Ratoi_Mancare sanatoasa viata sanatoasa
Prof_Sorici_Mancare sanatoasa viata sanatoasa
Mic dejun sănătos
LRO_Sugestii pentru un mic dejun sanatos
LRO_Mic dejun_activitati cu elevii
Prof_Moraru_Micul dejun sănătos
Inv_Magda Brahas_Mic dejun sanatos
Cât plastic contine masa de prânz
Prof_Dobrosevschi_Cât plastic conține masa de prânz
Gimnastica trupului si a minții
Prof_Axinte_Gimnastica corpului si a mintii
Prof_Moraru_Gimnastica corpului și a minții
LRO_Gimnastica mintii si a trupului
Apa în alimente
LRO_Apa din alimentele de zi cu zi
The water content of fruits and vegetables
Pașaportul de sănătate
Echipa din Germania a propus partenerilor un sablon pentru redactarea unui pasaport de sanatate. Elevii romani s-au cantarit, s-au masurat, au invatat care sunt datele de identificare, specifice unui asemenea document.
Intâlnire cu un medic
Ca urmare a riscului la care suntem supusi, datorita virusului SARS COVID 19, copiii scolii s-au intalnit in mediul virtual cu doi medici infectionisti si au fost informati de riscurile pe care le presupune infectia cu acesta. Au invatat cum sa-si puna masca, ce inseamna distantare sociala, cum sa se spele pe maini, de ce este necesara o igiena riguroasa, mai ales in aceasta perioada.
Roboți
Managementul proiectului, în Suedia
Sambata, 25 ianuarie 2020, am participat la activitatea de management de la scoala partenera, de la orele 12-17.
S-au prezentat temele ce trebuie facute pana la mijlocul lunii martie pentru a pregati mobilitatile din Grecia si Germania, insa Romania avand Scoala Altfel va trebui sa realizeze temele in februarie – Mic dejun sanatos si Mind Gymnastics. Dimineata am vizitat o strada renumita cu cladiri vechi Nigata si o biserica veche din cele patru faimoase. Duminica, 26 ianuarie am revenit la scoala partenera incepand cu ora 9 pana la 16. S a discutat despre mobilitatea din Lituania, s-a lucrat pe mobility tool. S au pus de acord datele mobilitatilor, evaluarea activitatilor etc. Grecia a verificat numarul de profesori si elevi ce vor participa la mobilitatea din aprilie. Apoi a prezentat activitatile ce se vor desfasura : ming gym, emotions, healthy food, mediteranean kitchen, bullying. Fiecare tara pana la mobilitatea din Grecia trebuie sa realizeze activitati despre un MIC DEJUN SANATOS, elevii sa deseneze ce mananca la mic dejun sau sa cumpere produse pentru a le aduce la scoala iar daca acele produse nu sunt sanatoase sa fie determinati si motivati sa manance sanatos. Fiecare tara va realiza micul dejun si apoi se va compara ce si cum mananca elevii. Apoi trebuie studiat termenul de mind gym, iar ulterior elevii sa fie filmati facand un dans sau joc legat de aceasta tema.
Pentru mobilitatea din Germania fiecare elev participant trebuie sa se documenteze cu privire la anumite caracteristici despre fiecare tara partenera deoarece va avea loc un concurs.
De asemenea elevii vor participa la un cooking workshop la un restaurant, running competition, brain gym, robotics workshop.
Partenerul din Olanda ne a informat despre lectiile CLIL, apoi ne a facut o demonstratie si am participat astfel la o lectie de limba spaniola.
Luni, 27 ianuarie 2020 ne –am prezentat la scoala la 7.45 . Ni s-a prezentat sistemul de invatamant suedez, scoala. Apoi am participat la o lectie cu predare MONTESSORI pentru anii 3, 4,5.
Mobilitatea din LituaniaÎn perioada 7 – 12 octombrie am fost la scoala din Lituania ,,Azuoliukas Rokiškio aiku darzelis mokykla” împreună cu elevi și profesori din Germania, Olanda, Italia, Suedia, Grecia. La scoala gazda sunt școlarizați copii de grădiniță și invatamant primar. Este o școală publica, unde se lucrează dupa un curriculum national, dar care personalizează doar programa pentru TIC. Activitățile s-au desfășurat întocmai programului propus de echipa lituaniana. Profesori si elevi din scolile partenere din proiect au desfasurat activitatile respectand recomandarile coordonatoarei, singura care a monitorizat aceste activitati. Nemulțumirea echipei din Romania este că activitatile de invatare organizate s-au desfasurat dominant la un centru cultural din Rokiskis, departe de clasele de elevi din scoala partenera. La activitati au participat doar 4-5 elevi lituanieni pe toata perioada derularii proiectului, restul elevilor au fost participantii din scolile partenere, adica din Olanda, Italia, Germania, Grecia si Romania. Elevii nostri au dorit mai multa interactiune cu elevii lituanieni, mai ales ca eram la ei acasa, in scoala lor mai exact. Chiar ne-am simtit departe de colectivele de elevi. Ne-am fi dorit sa invatam prin contact direct cu clasele de elevi si cu profesorii din scoala. Singurii profesori cu care am interactionat au fost coordonatorul si inca trei profesori. VIZIBILI IN PRESA LOCALA Proiectul “LITTLE SCIENTISTS BUILDING AND DESIGN EUROPE” la Școala din Lunca continuă. Vizită la o școală din Lituania
Mobilitatea din Irlanda de NordDenumirea școlii în care s-au desfășurat activitățile: HOLY FAMILY – PRIMARY AND NURSERY SCHOOL, DERRY Locul desfășurării: DERRY, IRLANDA DE NORD Perioada de desfășurare întâlnirii: 06.06. 2019 – 09.06.2019 Numărul de participanți: 2 Olanda, 3 Germania, 2 Grecia, 2 Italia, 1 Lituania, 2 România, 3 Suedia Membrii echipei din Romania : Adavidoaiei Mariana si Porumb Ciprian 07.06.2019, am fost preluati de catre un cadru didactic, direct de la hotel si condusi catre scoala la care urma sa ne desfasuram programul. Primirea fost una deosebita, emotiile evidente in momentul revederii cu ceilalti membri ai programului Erasmus din celelate tari. Aceasta mobilitate , nu au fost copii din nicio tara, participand doar profesori, fiind o intalnire pentru managementul si implementarea proiectului. Primirea oficiala a fost facuta in sala de festivitati a scolii, momentul artistic fiind unul de exceptie, moment foarte bine gandit si organizat, la care au participat profesori si copii. A fost un spectacol de bun venit in care s-au regasit speech-ul domnului director, cantece dar si o sceneta de teatru musical “Mary Poppins”. Am vizitat scoala, clasele, birourile administrative, sala de sport, cantina, locurile de joaca, curtea scolii, dar si celelalte cladiri-module ce apartineau de scoala, precum si mica gradina de legume a scolii. In acea zi s-a desfasurat in curtea scolii o activitate cu copiii, la care au participat toti parintii elevilor, un eveniment in afara proiectului Erasmus, un proiect de activitati sportive pe grupe de varste si ateliere diverse, foarte bine primit in comunitatea locala. Ne-au impresionat in mod deosebit doua module ce reprezentau clasele pentru copiii care aveau probleme de comportament, de adaptare scolara, copii care aveau un alt ritm de invatare, clase ce pregateau elevii pentru integrarea in colectiv. Am participat la cateva ore de curs la mai multe nivele de invatamant, am discutat despre integrarea si incluziunea copiilor cu CES, ne-a mai fost prezentat si sistemul de invatamant din Irlanda de Nord. Conform programului, am participat la o activitate extrem de interesanta si anume, vizita la The Giants Causeway. A doua zi de mobilitate, in data de 08.06.2019, am participat la o sesine de doua intalniri de grup, in sala de informatica a scolii, unde am pus la punct strategia mobilitatilor Erasmus. Am discutat despre intalnirea din Suedia, am stability data intalnirii finale, cea din Olanda, probleme curente de organizare, feedback-uri asupra mobilitatii din Romania, planul de actiune pe termen scurt si lung, aspecte de urmarit in urmatoarea mobilitate si sarcinile clare de lucru pentru fiecare tara in parte, organizarea si completarea pe site-ul oficial al platformei de lucru. De asemenea au fost evaluate activitatile de invatare din Romania si din Olanda. Dupa amiaza , am fost condusi la un tur pe jos al orasului Derry, cu un ghid turistic autorizat. Am vizitat Orasul Cetate din partea istorica a orasului, asfel am aflat de istoria zbuciumata a locurilor, am avut si un tur al picturilor murale din oras, adevarate opere de arta ce simbolizeaza lupta pentru libertate, un loc deosebit de atractie fiind Free Derry Corner. Seara am participat la dineul official, intr-un Pub traditional irlandez, unde pe langa mancarea cu specific local, am luat parte la un spectacol de cantece si dansuri irlandeze. Ultima zi de lucru, 09.06.2019, a fost una emotionanta, participand la o sarbataoare locala, o zi marcanta in comunitatea locala, slujba de duminica, organizata la biserica. Atmosfera a fost prietenoasa, calda, o atmosfera buna de lucru. COMUNICAREA – ACTIVITATI PROPUSE DE LIITUANIAExperiment – Comunicarea numai pringadgeturi10 din elevii romani au participat la acest studiu. Timp de 5 zile au comunicat sau au încercat să comunice doar prin intermediul gadgeturilor. Iar rezultatul a fost: – un elev a renunțat imediat pentru că i s-a părut mai interesant să se joace cu copiii și a motivat că are o problemă cu ochii și a considerat că este mai sănătos să comunice față în față -5 elevi au comunicat telefonic, atât apelurile, cât și SMS-urile li s-a părut foarte ușor, au ținut pasul toată săptămâna. Și au mărturisit că a fost o experiență interesantă și le-a plăcut foarte mult. Unul dintre ei a mărturisit că i-a fost ușor să comunice doar prin mesaje, deoarece este timid și devine agitat și nervos atunci când trebuie să comunice față în față. – 4 elevi au tinut legatura cu alti elevi prin Messenger și le-a plăcut mult, deoarece Messenger este rețeaua lor de comunicare zilnică, de asemenea există grupul de comunicare al clasei. – 1 elev a reușit parțial să țină pasul cu Messenger, i s-a părut foarte dificil și a încercat atât cât a putut, dar a reușit doar câteva zile În ceea ce privește Pc a fost dificil pentru cei 5 elevi reușind doar câteva zile să comunice prin email sau abandonând sarcina.
A. C.E.G.SCHEMA COMUNICĂRIIActivitatea a constat într-un atelier de lucru cu elevii având ca scop identificarea mijloacelor de comunicare în clasă și îmbunătățirea lor. Profesorul a răspândit informații despre o excursie în zona Maramureșului, a făcut o prezentare a zonei în clasă și a urmărit, împreună cu elevii, un material video în care era prezentată zona. Elevii au discutat și au prezentat dorințele lor de a vizita zona respectiva, iar apoi au realizat împreună un poster în care au prezentat prncipalele atracții ale zonei. Am analizat apoi mijloacele de comunicare folosite și le-am evidențiat pe cele mai eficiente. Pe baza acestora am realizat împreună o schemă a comunicării. Au identificat cele mai eficiente modalitati de comunicare Imagini din timpul activității: IMPORTANȚA COMUNICĂRII VERBALE ÎN RELAȚIILE INTERUMANEActivitatea s-a desfășurat ca o dezbatere pe tema nuanțelor comunicării și o analiză a timpului petrecut pe gadget-uri în comparație cu timpul în care comunicăm „face to face”. Inițial, majoritatea elevilor au susținut eficiența comunicării online, susținând că este mult mai eficientă deoarece se poate face și de la distanțe mari și este mai distractivă. În urma discuțiilor purtate, elevii au început să aprecieze mai mult comunicarea „face to face” care are o acțiune mult mai benefică asupra relațiilor interumane și asupra dezvoltării personale. Imagini din timpul activității: COMUNICAREA SILENȚIOASĂActivitatea a constat într-un atelier de lucru în care elevii și-au transmis unii altora mesaje fără a vorbi. Am încercat apoi să ne imaginăm că suntem orbi, surzi și muți și totuși să comunicăm. Am învățat astfel să empatizăm cu astfel de oameni, cum să comunicăm în astfel de situații. Ne-am transmis mesaje pe care le-am scris cu degetul în palma celui mai apropiat de noi și am observat cât suntem de capabili să ne adaptăm la situațiile dificile. Am analizat împreună situațiile în care acest tip de comunicare este eficientă, iar elevii au prezentat avantajele și dezavantajele comunicării silențioase pe care le-au notat pe o planșă. Imagini din timpul activității: Activitati pe platforma KahootAplicațiile / Jocurile de învățare Kahoot! au fost create de elevi și profesori, având ca subiecte ”Corpul uman”, ”Materiale reciclabile”, ”Despre emoții”, ”Toleranță în clasa mea”. Elevii au creat întrebări și au rezolvat teste într-un mod interactiv și competitiv. Profesorul cere elevilor să se alăture jocului folosind un nume și să introducă un cod PIN. Elevii răspund întrebărilor folosindu-se de figurile geometrice afișate pe ecran. La fiecare răspuns corect există un câștigător afișat/postat pe ecran, iar la sfârșitul jocului apare ”podiumul” cu elevii câștigători. Au avut loc discuții, dezbateri prin care elevii, au descoperit rolul organelor corpului uman. Tot pe platforma Kahoot, plecând de la noțiunea de reciclare, au redactat o lista de materiale reciclabile astfel încât să-și dezvolte un comportament ce vizeaza mediul curat, respingând poluarea. La tema Emoții, am vorbit despre ce simțim, cum ne comportăm în anumite situații, dacă este normal să avem emoții. Prin astfel de activități interactive, noi toți am trăit emoții la afișarea rezultatelor pe platforma Kahoot. Jocul Kahoot, i-a ajutat pe elevi sa gaseasca răspuns la unele întrebări și au descoperit noi informații despre: Cum ne pregătim pentru școală?, Putem fi toleranți cu colegii din școală,din clasă?, Ce înseamnă toleranța?. Am descoperit Kahoot – o aplicație ușor de utilizat, îndrăgită mult de către elevi. Au perceput această aplicație ca pe un joc, fiind relaxați și dornici de a interacționa și mai mult cu tehnologia digitală, în mediul școlar, în educație și de ce nu în autoeducație.
Cuvinte frumoase – un dar gratis, joc de comunicare socialăFiecare elev alege un cartonaș cu un nume al participantului ce se află în antrenament. Elevul devine un Prieten Secret pentru Copilul scris pe cartonaș. Sarcina – în timpul antrenamentului, prietenul secret asistă copilul, caută oportunități de comunicare pozitivă față de copil (o laudă, un zâmbet, îl asista la activități când are ocazia, îi oferă un ajutor, o indicație pentru rezolvarea unei sarcini etc.). În ultima zi de instruire, Copilul a ghicit care a fost Prietenul său Secret. Rezultatele au fost pozitive deoarece s-au legat prietenii noi, exista un comportament colaborativ intre copii, dispar usor comportamentele de bullying. Poșta prin viteza melcului – aplicațieComunicarea prin scrisori livrate prin servicii convenționale sau comunicarea prin gadget-uri. Elevii au confectionat carti postale, le-au pus in plicuri si le-au trimis la scolile partenere. Primesc confirmarea pe o adresa de email. Vad cat dureaza transmiterea unui mesaj prin posta traditionala si cat dureaza trimiterea prin posta electronica. Au discutat avantajele si dezavantajele utilizarii fiecarui tip de comunicare. Porumbelul poștașElevii au decupat silueta unui porumbel pe care l-au colorat si apoi au atașat un mesaj pentru o persoană dragă. La final au atârnat porumbeii în sala de clasă, pe o sfoară în poziția de zbor. Au învățat cum să formulize un mesaj. Semnificatii ale semnelor in comunicarea umanaActivitatea a debutat cu un joc de spargere a gheţii şi a continuat cu o sesiune de brainstorming cu tema comunicarea. S-a discutat despre tipurile de comunicare (verbală, paraverbală şi nonverbală) şi despre importanţa comunicării nonverbale, respectiv despre necesitatea cunoaşterii semnificaţiei diverselor gesturi. S-a lucrat apoi pe echipe: copiii au primit un plic ce conţinea un set de gesturi folosite în comunicare, au selectat gesturile cele mai utilizate, au discutat despre semnificaţia lor, apoi le-au lipit pe nişte cartonaşe, notând şi simbolistica acestora. De asemenea, au avut loc dezbateri despre gesturile frumoase şi despre cele interzise, despre contextul în care putem apela la acestea, despre avantajele şi dezavantajele utilizării gesturilor în comunicare. La final am realizat un film cu semnele pe care romanii le fac folosind degetul aratator.
Semne ale comunicării umane in Societatea EuropeanăSemne pe care le fac românii cu degetul aratator Filmul prezentat surprinde o parte din semnele specific romanesti realizate cu degetul aratator. Elevii au identificat si experimentat aceste semene apoi au delegat o eleva care sa le prezinte in cadrul proiectului. Semnele identificate sunt urmatoarele:
INVATAREA PRIN EXPERIMENTEMateriale necesare pentru experiment – bicarbonat de sodiu, otet, o cana, o palnie, un balon, o sticla de plastic. Elevii observa cum reactia dintre bicarbonat si otet elimina un gaz care umfla balonul. La elevii mai mari se dau mai multe detalii. Culorile – experiment Li se prezinta elevilor un curcubeu. Recunosc si vad cum sunt asezate culorile. Discuta despre infinitatea de nuante sitonuri de culoare. Observa modul in care se pot combina culorile. Utilizeaza bomboane colorate si apa calduță. Rezultatele sunt spectaculoase. Amestecul dintre otet si bicarbonat. Se pot face doua experimente
Reactia este atat de puternica incat genereaza umflarea unui balon. 2. Vulcanul Copiii vorbesc despre vulcan. Vad efectele pe care le are asupra mediului. Ca sa inteleaga modul in care se produce o eruptie, amesteca intr-o sticla bicarbonat si otet. Rezultatele sunt inedite
INVATAREA SEMNELOR DE CIRCULATIE EXPERIMENTANDActivitate de invatare, Olanda, 19 -24 mai 2019Olanda_ prezentare CP Lunca_PascaniScoala Basisschool de Rank din VianenDesfășurarea activităților Ziua a II-a, 20 mai 2019 – elevii pregătiți pentru o excursie la Hoek van Holland pentru a vizita Centru Public al Apei unde pot fi găsite mai multe informații privind gestionarea apei și detaliile tehnice ale barierei Maeslantkering Elevii, alături de profesori, au aflat că Maeslantkering este cea mai mare barieră împotriva inundațiilor din lume, cu o dimensiune asemănătoare cu cea a Turnului Eiffel. Elevele noastre au testat această barieră de supratensiune a furtunii ce a trebuit să fie localizată pe căile navigabile (Nieuwe Maas – Scheur – Nieuwe Waterweg) care leagă Rotterdamul de Marea Nordului Se prezintă un film în care funcționarea Maeslantkering-ului este explicată într-un mod ușor de înțeles. Cu ajutorul ghidul elevii ies în afara zonei în care pot vedea și simt cât de special este Maeslantkeringul. Cunoștințele dobândite sunt testate aici prin diverse modalități amuzante, educative și interactive. Deschidere și recreere la Marea Nordului Ziua a III-a, 21 mai 2019. Activități interactive în școală unde copiii sunt grupati în funcție de abilități În timpul activităților, accentul se pune pe implementarea aptitudinilor informatice și analitice. Mediul de lucru este dinamic bazat pe colaborare, flexibil; elevii se adaptează confortabil la aptitudini și roluri noi. Fundația Fluenta pentru educația creștină protestantă din regiunea Utrecht (Houten, Nieuwegein, Vianen și IJsselstein) al cărei președinte, domnul Matthijs Wesseloo ne-a vorbit despre cum sunt administrate școlile acestor municipalități și despre sistemul de învățământ olandez. Invăţământul obligatoriu în Ţările de Jos începe de la vârsta de cinci ani (uneori de la patru). Copiii cu vârste cuprinse intre cinci si doisprezece ani sunt inscrisi la şcoala elementară, care are opt clase. De la vârsta de şaisprezece ani există o educaţie parţial obligatorie, ceea ce înseamnă că un elev trebuie să participe la o formă de învăţământ cel puţin două zile pe săptămână. Învăţământul obligatoriu se termină la 18 ani. Ni s-a prezentat școala viitorului. Profesorii de azi trebuie să-și adapteze propriile capacități și abordări în deceniul următor pentru a face fata abilităților solicitate de mediul de lucru de mâine. Ziua a IV-a, 22 mai 2019, vizită la Muzeul de știință Nemo din Amsterdam Aici elevii au descoperit diverse fenomene, proiecte, instalații, laboratoare, circuite, electricitate, gravitație, magnetism, construcții. Alexia și Raluca au creat un baraj pe cursul unui râu și astfel au învățat cum să gestioneze apa În laboratorul muzeului au aflat, au experimentat reactia dintre otet si bicarbonat intr-un mod inedit Incarcand containere intr-un vaporExperimentand modul de aterizare a unui elicopter Ascultand informatii despre istoria navigatiei olandeze Țopăind dintr-un experiment în altul au descoperit și trasmiterea sunetului Turul canalului navigabil Amstel Cină în familie la școală cu profesori, elevi, părinți Ziua a V-a, 23 mai 2019, prezentarea orașului VianenActivități STEAM (știință,tehnologie,inginerie,artă și matematică) în școalăPrin gândire critică și creativitate, elevii construiesc un pod peste un râu imaginar Abordarea interdisciplinară a ajutat la crearea unor inovații cum ar fi punerea în mișcare a unei ambarcațiuni cu ajutorul balonului cu aer cald. Prin activități STEAM, elevii au observat și experimentat transmiterea sunetului la distanță, transformarea materialului plastic cu ajutorul curentului electric, construcții ale unor clădiri, instalații electrice interioare Ziua a VI-a, 24 mai 2019, vizita la muzeul Speelklok din Utrecht, un muzeu muzical unic, o experiență interactivă și audiovizuală pentru elevi și profesori Elevii și profesorii au avut multe oportunități să învețe lucruri noi, în momente și locuri diferite Instantanee olandeze Impact asupra școlii: Impact european: – colaborare, comunicare, eficiență între școlile din Europa – învățarea de noi metode STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică)
Joc, Ghici ce este?Fiecare țară parteneră a trimis o imagine cu o unealtă folosită în bucătărie. Sarcina elevilor a fost să o recunoască, să spună la ce se folosește de regulă și la ce s-ar mai putea folosi. Instrumentele propuse de parteneri sunt următoarele: Germania Grecia Italia Lituania Olanda Romania Suedia Irlanda de Nord Ziua Pământului, 22 aprilie 2019https://www.youtube.com/watch?v=zw-n6oopAoE&feature=youtu.beAflam despre semnele de circulațieActivitate practică organizată cu copiii clasei I, institutor Ioana RățoiFiltrarea apeiActivitate organizata de profesoara Dobroșevschi Teodora și invățătoarea Brahaș MagdaActivități STEAM în cadrul Cercului Pedagogic al educatoarelor organizat în data de 12 aprilie 2019, Școala Gimnaziala Lunca, structura Blăgești:Educatoarele de la 8 școli din comunitățile apropiate au discutat despre modul cum se poate introduce metoda STEAM la activitățile cu copiii de gradiniță. Au aratat: povești prezentate prin metode iconice, producerea vulcanului, diferențierea greutății corpurilor, vopsitul ouălor, alte experimente spectaculoase prin care copiii pot să învețe ușor, experimentând.Activitatea ,,Ziua fără energie electrică” s-a derulat in luna februarie. Copiii au facut un eseu în limba materna, in care au explicat cum au experimentat acest lucru. Toate eseurile au fost expuse in clasa. Cele mai originale au fost scrise de elevele Ciucurel Raluca si Varlan Iulia MariaVîrlan Iulia-Maria_A-day-without-electricity Ciucurel Raluca_A-day-without-electricity CARTEA PROIECTULUI https://www.etwinning.net/ro/pub/index.htmActivitate management proiect, LepzigÎntâlnirea pentru managementul si implementarea proiectului de la Fanny Hensel Schrule, din Leipzig Germania (2 participanti din Olanda, 2 din Lituania, 2 din Romania, 2 din Suedia, 1 din Grecia, 4 din Italia) a avut ca scop stabilirea activitatilor de invatare pentru anul 2019-2020, dupa cum urmeaza: Lituania 6-12 octombrie 2019, Grecia 5-10 aprilie 2020, Germania 24-30 mai 2020. De asemenea s-au stabilit activitatile care se vor desfasura pana la activitatea de invatare din Olanda, 19-25 mai 2019. Am pregatit si activitatea transnationala din Irlanda, 6-10 iunie 2019. In perioada intalnirii am vizitat scoala si am cunoscut/comunicat cu profesorii scolii, am avut o intalnire cu parintii si directorul scolii de bun venit, o alta cu ocazia mini-concertului de Craciun organizat in sala de spectacole a scolii. Coordonatorii proiectului din tarile partenere au stabilit intalniri clare in spatiul virtual intre copii – skype si platforma kahoot. Au fost gandite activitati unde elevii sa raspunda la intrebarile: De ce este buna energia?, Cum pot economisi energia?, Cum se poate obtine energia?, Cat rau a facut plasticul planetei noastre?, Cat de valoroasa este apa pentru om?, Ce inseamna apa curata?, Cum putem economisi apa?. Toate aceste intrebari am stabilit ca-si vor gasi raspunsul in urmatoarele activitati: Jocul Energia – modelul propus de echipa din Grecia, Ziua/Comportamentul consumatorului – o prezentare realizata de elevi, pentru intalnirea din Olanda care sa cuprinda poze, cuvinte cheie, un scurt eseu si un joc pe kahoot pe care copiii sa-l joace acolo, cand sunt impreuna; Ziua fara electricitate – elevii realizeaza un eseu scris pe hartie din care reiese experienta traita, Ziua/Ora Pamantului – o scurta prezentare facuta de elevi cu poze si idei legate de acest aspect, lectii de constientizare a valorii energiei, apei – activitati concrete de utilizarea apei pentru nevoi personale (ex. cat consum pentru a spala o pereche de pantaloni) si ce metode/reguli pot aplica pentru a o economisi, raul produs planetei de Pentru comunicare (mai-iunie 2019) s-a fost propus ca profesorii sa organizeze activitati care sa-i ajute pe elevi sa constientizeze importanta respectului in comunicare – implementarea jocului ,,In fiecare saptamana un prieten!” (elevii vor trage la sorti numele colegului de clasa si apoi vor avea comportamentul specific in relatia cu acesta), activitati de modificare a mesajului, a titlului unui text, urmarindu-se integrarea tuturor copiilor in comunicare; elevii din fiecare tara sa realizeze un eseu prin care sa raspunda la intrebarea: ,,De ce limba mea materna poate fi una de circulatie internationala?”; vom realiza si o scrisoare comuna care va porni dintr-o anumita tara, cu o tema stabilita de comun acord si care va poposi pe rand in fiecare scoala partenera unde elevii vor scrie raspunsul lor la tema propusa spre dezbatere, apoi o vor trimite la urmatorul partener, pana se va intoarce de unde a plecat. Produsele care le vom crea sunt: un joc pe kahoot international cu tema Poluarea, Apa, Electrivitatea, modalitati de economisire a resurselor, Alimentatia sanatoasa etc., (minim 15 intrebari, maxim 20 intrebari; intrebarile trebuie sa fie formulate in asa fel incat elevii sa invete ceva concret), pe care-l vor juca toti copiii din scolile partenere in data de 11 aprilie 2019 (30 minute pentru fiecare categorie de varsta si 15 minute pauza; vor fi doua jocuri cu grade diferite de dificultate pentru grupa de varsta 6-7/8 ani si 9-10/11 ani), o carte e-book, un film cu o activitate realizata de elevi, intalniri pe Skype unde elevii dezbat si gasesc solutii pentru rezolvarea anumitor probleme, jocuri – descriu un animal/planta/instrument pe care sa-l identifice ceilalti. Vor fi transmise raspunsurile elevilor la jocul ,,Ghici ce instrument este!”. S-a vizualizat din nou platforma Mobillity Tool si s-au luat hotarari legate de ordinea activitatilor de invatare; s-a lucrat si explicat modalitatea de incarcare a pozelor pe site-ul proiectului, alte posibilitati pe care le ofera – incarcarea de filme, PPT-uri, documente WORD sau EXCEL si s-a reactualizat obligatia partenerilor de a-i invita pe parinti sa vizualizeze activitatile realizate. In afara programului am vizitat Monument to the battle of the nations, am avut o cina impreuna, am vizitat centrul orasului Leipzig. |
ACTIVITATI DE INVATARE, ROMANIA, 14-20 OCTOMBRIE 2018Programul activitatilor din Romania, 15-19 oct. 2018Students’ schedule, Romania, 15 – 19 October 2018 Teachers’ schedule, Romania, 15 – 19 October 2018 Vizita in Romania s-a realizat in perioada 15-19 octombrie 2018. Au participat 12 profesori din toate tarile partenere si 8 elevi doar din Olanda si Italia. Elevii au fost gazduiti in familiile copiilor romani pentru a exersa vorbirea in limba engleza, a cunoaste cateva cuvinte romanesti, a fi in contact direct cu obiceiurile de zi cu zi ale romanilor. Profesorii si elevii au participat in fiecare zi la activitatile organizate de scoala gazda. Au fost organizate activitatile specificate in scrisoarea de finantare, adica: Fun scientific experiments for pre-schoolers using STEAM method, How the clouds are made? (science for science for primary), Eratostheness experiment (math for gymnasium), How does the hydraulic turbine works ? (experiment)- gymnasium at technology class., What is the fermentation? Types of fermentation- gymnasium, biology class. Visit to the Yeast Factory, Pascani, CLIL lessons. La aceste activitati s-au adaugat activitatile specifice anului al doilea de proiect – Alimentele, combustibil pentru organism, si anume: o cercetare in legatura cu cele mai consumate alimente de catre familiile elevilor, in decurs de o saptamana, activitate de informare la Fabrica de Paine si la Ferma de vaci din localitate, activitati de documentare la Muzeul eEnografic din Iasi si Gradina Botanica din Iasi, activitate interactiva pentru descoperirea cladirilor importante din centrul istoric Iasi, ateliere de lucru – desen olarit, gatit si cusaturi la Scoala Gimnaziala Speciala Pascani, vizitarea orasului Pascani, activitati STEAM in scoala: realizarea unui meniu sanatos, de unde se importa alimentele, cum se face painea, experimente spectaculoase cu profesoara de chimie, plantarea de seminte si germinarea lor, necesarul de alimente pentru o masa sanatoasa, cum se conserva alimentele, cum se face zacusca, activitati de invatare utilizand teatrul, sportul, muzica si desenul etc. Pentru profesori au fost realizate activitatile: intalnire cu un profesor universitar de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi si discutii legate de evaluare, chestionare aplicate in vederea realizarii evaluarii, activitati de reflectie cu profesorii din scoala si profesorii de la Scoala Gimnaziala Speciala, intalnire cu parintii, intalnire cu reprezentantii primariei din Pascani, prezentarea paginii de diseminare a proiectului pe eTwinning, prezentarea site-ului scolii, a sistemului de invatamant romanesc, a rezultatelor cercetarii despre alimentele consummate de elevii din diferite tari. Propunere cercetare, consumul celor mai populare 15 alimente, in decurs de o saptamana, prof. Sorici CristinaROMANIA_cercetare produse alimentareAPEL SELECȚIE ELEVI, PROIECT ,,Little scientists building and design Europe”Ca urmare a organizarii selectiei elevilor care vor participa la activitatile de invatare organizate in tarile partenere din proiectul ,,Little scientists building and design Europe”, elevii claselor II, III, IV (an școlar 2018-2019) de la Școala Gimnazială Lunca, sunt invitați să participe la concurs. Conform regulilor stabilite la începutul proiectului, criteriile eliminatorii se mențin – nota 10 sau FB la purtare pe toata perioada școlarității, minim nota 8 la testul LEN. Anexam propunerile celor doi profesori evaluatori pentru disciplinele TIC și LEN. Model de test limba engleza proiect Erasmus anunt activitati TICÎntâlnire management proiect RodosIntalnirea pentru managementul si implementarea proiectului de la 1 st Experimental Primary School of Rhodes, (2 from the host country Greece, 2 from Romania, 4 from Italy, 2 from the Netherlands, 1 from Germany, 2 from Lithuania, 3 from Sweden, 2 from Ireland), s-a desfasurat in perioada 15-18 iunie 2018, Grecia. Intalnirea s-a finalizat cu urmatoarele rezultate: pregatirea intalnirii din Romania, octombrie 2018, cateva discutii legate de diseminare – propunerea coordonatorului din Romania de a continua prezentarea proiectului in spatiul eTwinning si un plan pentru diseminare existent pe site-ul proiectului si pe pagina de diseminare de pe platforma eTwinning, discutii sumare legate de evaluarea proiectului – Romania a pus la dispozitia partenerilor un set de chestionare pentru elevi, parinti, profesori pentru evaluarea calitatii proiectului si pentru evaluarea fiecarei intalniri, dar si un plan de evaluare existente pe platforma eTwinning si pe site-ul proiectului, s-au stabilit perioadele pentru intalnirile din anul 2018-2019 dupa cum urmeaza: Romania activitate de invatare 14 – 20 octombrie 2018, Lepzig Germania intalnire transnationala pentru managementul si implementarea proiectului 30 noiembrie – 4 decembrie 2018, Olanda activitate de invatare 19-25 mai 2019, Irlanda intalnire transnationala pentru managementul si implementarea proiectului 6-10 iunie 2019. S-a prezentat site-ul proiectului realizat de Olanda, am exersat modalitatile de lucru, am vizualizat paginile create pentru fiecare partener si posibilitatile pe care le ofera site-ul. Am vizitat scoala partenera fara a avea intalniri cu elevii si profesorii scolii – pentru ca in data de 15.06.2018 seara, scoala era goala. Intalnirea s-a desfasurat in spatiul pus la dispozitie de partenerii scolii grecesti, University of Aegean. In timpul liber a fost organizata o vizita in orasul vechi din Rhodos si o cina traditionala. Activități de învățare în ItaliaÎn perioada 13-19 mai 2018 trei profesori şi doi elevi de la Şcoala Gimnazială Lunca, Paşcani au participat la ȋntâlnirea internaţională organizată ȋn Italia, Figline Valdarno, Instituto Comprensivo Figline Valdarno – şcoala parteneră. Participantii au fost dupa cum urmeaza: 10 elevi si 3 profesori din Olanda, 7 elevi si 2 profesori din Germania, 2 elevi si 2 profesori din Grecia, 2 elevi si 2 profesori din Lituania, 2 elevi si 3 profesori din Romania, 4 profesori din Suedia, 2 profesori din Irlanda. Menționăm că activitatea a fost finanțată de Uniunea Europeana, în cadrul proiectului Erasmus +, “Little scientists building and design Europe”. Noutatea acestei mobilităţi a constat ȋn faptul că elevii noştri au fost găzduiţi de familiile italiene și, ȋmpreună cu copiii acestora, au mers la şcoală (8 ore pe zi), au participat la activităţile extraşcolare şi au experimentat rutina zilnică a acestora, fiind ȋn permanenţă ȋmpreună. Profesorii au participat la activităţi diverse: au vizitat şcolile primare Del Puglia, Cavicchi, San Biagio, au asistat la prezentarea sistemului de ȋnvăţământ italian, au vizitat Şcoala Vasari Cousine, s-au ȋntâlnit ȋn sediul Primăriei din Figline cu primărița oraşului, au făcut turul oraşului având ca ghid elevii de la şcoala Vasari etc. Elevii au participat la diverse ateliere de lucru, în școlile partenere: structura unei locuințe, construcția unei case, realizarea unei scheme de lucru (proiect) pentru o casă, activități plastice, sportive, concursuri, au văzut care sunt preocupările copiilor italieni, cum își petrec timpul liber, cum se pregătesc pentru școală și, cel mai important lucru este că, au relaționat cu un grup de elevi europeni, au comunicat în limba engleză și sunt parte a unei rețele internaționale. Întreaga echipă – profesori şi elevi – a vizitat Muzeul de Ştiinţă “Galileo Galilei” din Florenţa, unde a fost organizat și un atelier de lucru; activităţile derulate aici au avut un impact deosebit atât asupra elevilor, cât şi asupra profesorilor; un actor – Galileo Galilei, le-a vorbit copiilor despre gravitaţie şi alte legi ale fizicii, despre sistemul nostru solar despre istoria telescopului, despre Amerigo Vespucci şi marii exploratori ai lumii; am participat la o serie de experimente fizice, am văzut tablouri ce au la bază iluzii optice etc. Copiii s-au simțit în acest muzeu, ca într-un adevărat “Tărâm al Ştiinţei”. De asemenea, la Institutul ISIS S. Giovanni am luat parte la un atelier de lucru despre robotică. Ne mândrim cu faptul că elevii noștri, Morarașu Sebastian – clasa a IV-a și Duduman Fabrizio Adrian – clasa a V-a şi-au pus ȋn practică cunoştinţele despre programare şi au reuşit să facă nişte roboţei să meargă, să clipească ȋn diferite culori, să cânte şi să danseze. Au adus cu ei lucruri noi pe care le vor disemina în școală. A fost o experienţă deosebită şi o lecţie importantă despre cum se ȋmbină armonios formalul şi informalul ȋn educaţia copiilor. Vizibili în presa localaFacebook Skin PREZENTARE ACTIVITATI REALIZATE IN ITALIA Impresii participare la activitatile de invatare, elevul Fabrizio DudumanLittle scientists building and design Europe Proiecte realizate în școalăJURNALUL SI GAZETA PROIECTULUI INCURSIUNE PRIN EUROPA_prof. Lipovanu LRO_Proiect Apa- indispensabilă vieții_prof. Moraru si prof Dobrosevschi MATERIAL REALIZAT DE CLASA A II-A, PROF. INV. PRIMAR AXINTE GABRIELA LRO_PROIECT APA – prof. AXINTE G._A II A Vizita în SuediaPrima activitate de invatare s-a desfasurat la scoala Johannebergsskolan din Suedia, in perioada 22-26 ianuarie 2018. Au fost 5 elevi si 3 profesori din Olanda, 4 elevi si 3 profesori din Germania, 2 elevi si 3 profesori din Grecia, 2 elevi si 2 profesori din Lituania, 2 elevi si 2 profesori din Romania, 4 elevi si 2 profesori din Italia, 3 profesori din Irlanda. Elevii au fost gazduiti in familiile elevilor suedezi. Avantajul partenerilor din Suedia a fost ca in aceasta tara majoritatea oamenilor vorbesc foarte bine a doua limba de circulatie internationala – limba engleza. Asa ca elevii nostri si-au imbunatatit comunicarea in limba engleza datorita faptului ca in familii s-au inteles in limba engleza. In fiecare zi elevii nostri au avut acelasi program pe care l-au avut copiii care i-au gazduit: au participat la lectiile de la scoala – aici comunicarea s-a facut doar in limba suedeza, au servit masa la cantina scolii, dupa programul de scoala au participat la activitati ludice sau de club impreuna cu copiii parteneri; prin urmare copiii nostri au experimentat gusturile suedezilor privind mancarea, au vizitat orasul , au fost la film, au fost la muzee impreuna cu familiile gazda, deci si-au imbunatatit cunostintele despre orasul Goteborg, cultura suedezilor. La scoala au participat la lectii predate in sistemul Montessori. Au fost organizate ateliere de lucru utilizand metoda STEAM la muzeul Universeum, au invatat sa utilizeze robotei la liceul partener Scoala Elyseum. Profesorii au insotit proprii elevi la toate orele si atelierele de lucru organizate in scoala. Am vazut modalitatea in care predau profesorii suedezi. Dupa plecarea elevilor de la scoala profesorii au participat la ateliere de lucru organizate la Chalmers University, Clean Room, Institutul de educatie tehnica din Goteborg. Toti elevii si profesorii din scolile partenere au participat la urmatoarele activitati: au votat logo-ul proiectului – castigator a fost cel propus de echipa din Romania, realizat de eleva Virlan Iulia; au prezentat rezultatele cercetarii privind aparatura utilizata cel mai des in bucatarie/casa/curte; elevii au facut o scurta prezentare a scolii din care provin; profesorii au participat la prezentarea sistemului de invatamant suedez, au lucrat impreuna cu echipa din Lituania la activitati STEAM care se pot realiza cu elevii intr-un schimb de bune practici, au vizualizat platforma Scientix prezentata de echipa din Grecia. In ultima zi a intalnirii echipele din fiecare tara participanta au realizat un film despre școală suedeza în limba engleză și limba maternă – astfel au experimentat utilizarea instrumentelor TIC. Dupa finalizarea activitatilor din scoala partenera in Goteborg si Stokholm am organizat pentru elevii nostri urmatoarele activitati: Vizita la Muzeul Vasa- Stockholm, Schimbarea garzii regale suedeze, Vizita Catedralei Storkyrkan, Piata Veche a Stockholmului, Gamla Stan, Calatoria cu vaporul pe insulele Stockholmului, Calatoria cu metroul din Stocholm, Vizita la Muzeul ABBA, Stocholm Gondollen, Ericsson Globe Skyview Goteborg, Portul din Goteborg si turul orasului cu vaporul, Langholmen Museum Goteborg (hotel inchisoare). Activitatea de invatare di Goteborg a avut urmatoarea finalitate: imbunatatirea competentelor de exprimare in limba engleza, a competentelor de utilizare a diverselor mijloace de transport, imbunatatirea competentelor tehnice, artistice, matematice, stiintifice si ingineresti in general, schimb de bune practici intre profesori privind metodele de lucru la clasa, imbunatatirea cunostintelor geografice si culturale despre poporul suedez, experimentarea comportamentului de respect, toleranta intr-un mediu de comunicare cu o asa mare diversitate culturala – 8 tari participante, copii si profesori.Logourile propuse de parteneri:Irlanda Italia Lituania Germania Olanda Grecia Logo-ul câștigător, cel din România
Vizibili în presa localăFacebook Skin Materialul de prezentare a vizitei realizat de elevii participanțiMaterialul realizat de Elevii Andrei si Daria Dissemination_ItalyACTIVITATI PREGATITOARE INTALNIRII DIN SUEDIA, IANUARIE 2018Activități derulate în școalaActivitate de cercetare coordonata de prof. Sorici CristinaActivitate coordonata de prof AXINTE GABRIELA si prof. PORUMB CIPRIAN MIHAITA000- PROIECT – MICII OMULEȚI DE ȘTIINȚĂ PROIECT -Little scientists building and design Europe ACTIVITATE DECEMBRIE A III-A GRADINITA(1) ACTIVITATE DECEMBRIE C.P(1)Schimb de informatii intre parteneri cu privire la traditiile de CraciunANUNT Documente selectie elevi Criterii-selectie-fisa-autoevaluare-finala Material de prezentare a proiectului în școalăLittle scientists building and design Europe_prima prezentare La școala Gimnazială Lunca, Pașcani, un nou proiect finanțat de UE prin programele ERASMUS+, se va derula în perioada 2017-2020. Titlul proiectului este Little scientists building and design Europe, și avem un buget de 29. 480 euro pentru implementarea proiectului în școală și pentru realizarea mobilităților. Partenerii nostri sunt 7 școli din Uniunea Europeană, după cum urmează: Coordonatorul proiectului – Olanda, Basisschool De Rank, Vianen și partenerii United Kingdom – Holy Family Primary and Nursery School, Derry, Lituania – Rokiskio mokukla – darzelis ,,Azuoliukas”, Rokiskis, Germania – Fanny-Hesel-Schule, Leipzig, Grecia – 1 st Experimental Primary School of Rhodes, Italia – Instituto Comprensivo Figline Valdarno, Figline E Incisa Valdarno, Sweden – Johannebergsskolan, Gotheburg. Noutatea acestui proiect stă în faptul că vor participa la întâlnirile internationale atât profesorii cât și elevii. Profesorii implicați în proiect doresc realizarea unei rețele vaste de expertiză în domeniile științei și TIC. În fiecare școală dorim să introducem educaţia STEM/STEAM (dezvoltarea educaţiei pentru ştiinţe). STEAM reprezintă acronimul pentru Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică. Includerea metodei STEAM presupune ideea de a preda cele patru discipline specifice – știință, tehnologie, inginerie artă și matematică într-o abordare interdisciplinară și aplicată, mai mult decât să fie predate separat. Pentru copii ne propunem promovarea învățării mai profunde, colaborative, bazată pe proiecte. Ideea este că vrem să facem educație în care copiii au o „voce” și se bucură de ceea ce învață. Dorim ca ei să-și asume responsabilitatea pentru propria învățare, deoarece aceasta este mai semnificativă și elevii învață mai mult atunci când sunt pe deplin implicați. Prin derularea activităților proiectului dorim să creștem abilitățile elevilor în rezolvarea, analiza, raționamentul și explicarea problemelor, pentru a-și dezvolta capacitatea de a gândi logic și, prin urmare, pentru a-i pregăti pentru viața viitoare. Cel mai important este că, prin acest proiect, dorim să construim o punte între ciclul primar și cel secundar. Intalnirea pentru managementul si implementarea proiectului de la Rokiskio mokykla-darzelis ,,Azuoliukas”, (2 teachers from Romania, 2 from the Netherlands, 2 from Ireland, 2 from Greece, 2 from Sweden, 2 from Italy, 1 from Germany, 3 from hosts – Lithuania, a total of 16 teachers), s-a desfasurat in perioada 17-21 noiembrie 2017, Rokiskis Lituania. Prima intalnire a avut urmatoarele finalitati: doua jocuri de cunoastere propuse de echipa din Italia; vizita scolii partenere fara a interactiona cu copiii si profesorii deoarece scoala este goala duminica; stabilirea activitatilor de invatare din primul an de proiect – Suedia 22-26 ianuarie, Italia 14-18 mai 2018; stabilirea intalnirii transnationale de management si implementare proiect – 16-18 iunie 2018 Grecia; au fost detaliate activitatile care se vor desfasura in primul an de proiect pentru Tools in daily life, Buildings, Architecture and Design – pregatirea unui logo pentru competitia din Suedia, desfasurarea unor lectii STEAM in fiecare scoala si diseminarea acestora, o cercetare despre aparatura utilizata in casa, lectie despre structura/constructia cladirilor, materialele utilizate, lectie despre utilizarea anumitor aparate din bucatarie/gospodarie/santier, vizita pe un santier, tipuri de cladiri existente in fiecare oras al scolilor partenere, culori utilizate in orasele fiecarei tari, lectii despre cum intra electricitatea, gazul si apa in cladiri, lectii despre filtrarea apei, circuitul apei in natura etc.; toate tarile au stabilit ca vor participa minim 2 elevi din fiecare tara partenera la activitatile de invatare ce se vor derula in Romania, Suedia (Explicatie: chiar daca in cererea de finantare nu a fost solicitata o activitate de invatare in Suedia, coordonatorii internationali au decis de comun acord realizarea primei activitati de invatare in Suedia nu in Romania si transformarea intalnirii pentru managementul si implementarea proiectului din Suedia intr-o activitate de invatare), Italia, Grecia, Olanda, Lituania, Germania; s-au stabilit responsabilitatile tuturor partenerilor – Romania si Grecia vor administra pagina de diseminare de pe platforma eTwinning, Olanda va realiza site-ul proiectului, Romania va pregati planul de diseminare, de evaluare a proiectului. Fiecare tara partenera in proiect s-a angajat sa pregateasca un material de prezentare a sistemului de invatamant, prezentarea scolii, un PPT cu 10 poze si cuvinte cheie ale orasului in care traiesc, un PPT de prezentare a obiceiurilor de Craciun si Anul Nou. Aceste material vor fi diseminate pe site-ul proiectului, site-urile scolilor partenere si pe platforma eTwinning. Pana la intalnirea din Suedia se asteapta propuneri de structure de lectii STEAM care se vor desfasura apoi in fiecare tara partenera. S-a recomandat realizarea unor acorduri din partea parintilor copiilor participanti la activitatile proiectului de utilizare a pozelor cu copiii in diseminarea proiectului. A fost vizualizata platforma Mobillity Tool si s-au discutat responsabilitatile pe care le are fiecare coordinator pentru corectitudinea completarii informatiilor despre mobilitati, raport intermediar, pagina cu bugetul etc. In timpul liber am vizitat Ilzenbergas manor, the Independence square, Rokiskis St Matthew Apostle church, Rokiskis Regional museum, am participat la un pranz impreuna organizat in scoala partenera. |