Little scientists building and design Europe, 2017-2020

https://rankvianen.sharepoint.com/sites/littlescientist1/SitePages/Introductiepagina.aspx

https://www.etwinning.net/ro/pub/index.htm

ACTIVITATI DE INVATARE, ROMANIA, 14-20 OCTOMBRIE 2018

Programul activitatilor din Romania, 15-19 oct. 2018

Students’ schedule, Romania, 15 – 19 October 2018

Teachers’ schedule, Romania, 15 – 19 October 2018

Propunere cercetare, consumul celor mai populare 15 alimente, in decurs de o saptamana, prof. Sorici Cristina

Research, food consumption

ROMANIA_cercetare produse alimentare

APEL SELECȚIE ELEVI, PROIECT ,,Little scientists building and design Europe”

Ca urmare a organizarii selectiei elevilor care vor participa la activitatile de invatare organizate in tarile partenere din proiectul ,,Little scientists building and design Europe”,  elevii claselor II, III, IV  (an școlar 2018-2019) de la Școala Gimnazială Lunca, sunt invitați să participe la concurs. Conform regulilor stabilite la începutul proiectului, criteriile eliminatorii se mențin – nota 10 sau FB la purtare pe toata perioada școlarității, minim nota 8 la testul LEN. Anexam propunerile celor doi profesori evaluatori pentru disciplinele TIC și LEN.

Model de test limba engleza proiect Erasmus

anunt activitati TIC

Întâlnire management proiect Rodos

În iunie 2018, doi profesori au participat la întâlnirea de management proiect, organizată în Rodos, Grecia, la școala parteneră 1st Experimental Primary school. Întâlnirea s-a organizat pentru stabilirea activităților și mobilităților din anul școlar 2018-2019.

Schedule-of-Transnational-in-Rhodes20180616_091918 DSC02661

DSC02662 DSC02663 DSC02657

DSC02739 DSC02644 DSC02633

DSC02766 DSC02751 DSC02749

DSC02748 DSC02717 DSC02733

Activități de învățare în Italia

În perioada 13-19 mai 2018 trei profesori şi doi elevi de la Şcoala Gimnazială Lunca, Paşcani au participat la ȋntâlnirea internaţională organizată ȋn Italia, Figline Valdarno, Instituto Comprensivo Figline Valdarno – şcoala parteneră. Au participat în total 18 profesori şi 23 elevi din Olanda, Germania, Suedia, Grecia, Irlanda, Lituania și evident România. Menționăm că activitatea a fost finanțată  de Uniunea Europeana, în cadrul proiectului Erasmus +, “Little scientists building and design Europe”.  Noutatea acestei mobilităţi a constat ȋn faptul că elevii noştri au fost găzduiţi de familiile italiene și, ȋmpreună cu copiii acestora, au mers la şcoală (8 ore pe zi), au participat la activităţile extraşcolare şi au experimentat rutina zilnică a acestora, fiind ȋn permanenţă ȋmpreună. Profesorii au participat la activităţi diverse: au vizitat şcolile primare Del Puglia, Cavicchi, San Biagio, au asistat la prezentarea sistemului de ȋnvăţământ italian, au vizitat Şcoala Vasari Cousine, s-au ȋntâlnit ȋn sediul Primăriei din Figline cu primărița oraşului, au făcut turul oraşului având ca ghid elevii de la şcoala Vasari etc. Elevii au participat la diverse ateliere de lucru, în școlile partenere: structura unei locuințe, construcția unei case, realizarea unei scheme de lucru (proiect) pentru o casă, activități plastice, sportive, concursuri, au văzut care sunt preocupările copiilor italieni, cum își petrec timpul liber, cum se pregătesc pentru școală și,  cel mai important lucru este că,  au relaționat cu un grup de elevi europeni, au comunicat în limba engleză și sunt parte a unei rețele internaționale. Întreaga echipă – profesori şi elevi – a vizitat Muzeul de Ştiinţă “Galileo Galilei” din Florenţa, unde a fost organizat și un atelier de lucru; activităţile derulate aici au avut un impact deosebit atât asupra elevilor, cât şi asupra profesorilor; un actor –  Galileo Galilei, le-a vorbit copiilor despre gravitaţie şi alte legi ale fizicii, despre sistemul nostru solar despre istoria telescopului, despre Amerigo Vespucci şi marii exploratori ai lumii; am participat la o serie de experimente fizice, am văzut tablouri ce au la bază iluzii optice etc. Copiii s-au simțit în acest muzeu, ca într-un  adevărat “Tărâm al Ştiinţei”. De asemenea, la Institutul ISIS S. Giovanni am luat parte la un atelier de lucru despre robotică. Ne mândrim cu faptul că elevii noștri, Morarașu Sebastian – clasa a IV-a și Duduman Fabrizio Adrian – clasa a V-a şi-au pus ȋn practică cunoştinţele despre programare şi au reuşit să facă nişte roboţei să meargă, să clipească ȋn diferite culori, să cânte şi să danseze. Au adus cu ei lucruri noi pe care le vor disemina în școală. A fost o experienţă deosebită şi o lecţie importantă despre cum se ȋmbină armonios formalul şi informalul ȋn educaţia copiilor.

Vizibili în presa locala

Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Lunca-Pașcani experimentează construcția caselor, robotica, descoperirile lui Galileo Galilei cu partenerii italieni

PREZENTARE ACTIVITATI REALIZATE IN ITALIA

DSC02217 DSC02244 DSC02242

DSC02279 DSC02375 DSC02378

DSC02431  DSC02394  DSC02487

DSC02025 DSC02090 DSC02099

DSC02375 DSC02388 DSC02394

DSC02416 DSC02140 DSC02150

DSC02054 DSC02058 DSC02487

DSC02204 DSC02217 DSC02292

DSC02537 DSC02566 DSC02604

 Impresii participare la activitatile de invatare, elevul Fabrizio Duduman

Little scientists building and design Europe

Proiecte realizate în școală

Buildings in my city

JURNALUL SI GAZETA PROIECTULUI

INCURSIUNE PRIN EUROPA_prof. Lipovanu

LRO_Proiect Apa- indispensabilă vieții_prof. Moraru si prof Dobrosevschi

MATERIAL REALIZAT DE CLASA A II-A, PROF. INV. PRIMAR AXINTE GABRIELA

LRO_PROIECT APA – prof. AXINTE G._A II A

CUM_SE_CONSTRUIEȘTE_O_CASĂ

Vizita în Suedia

În perioada 18 – 29 ianuarie 2018,  doi profesori și doi elevi de la școala noastră au participat la întâlnirea internațională organizată în Suedia, Goteborg, Johannebergsskolan – școala noastră parteneră. Alături de copiii din România au fost prezenți înca 4 elevi din Olanda, 4 din Germania, 4 din Italia, 2 din Lituania și 2 din Grecia. Echipa de profesori participanți a fost constituită din 3 profesori din Olanda, 3 din Germania, 3 din Grecia, 3 din Irlanda, 2 din  Italia, 2 din Lituania și cei 2 profesori din România.

Activitățile derulate au avut un impact deosebit atât asupra elevilor cât și asupra profesorilor. Partenerii din Suedia sunt o școală de tip Montessori, iar activitățile care s-au derulat au fost preponderent practice – două ateliere tehnice la Muzeul Natural Universeum și unul susținut de elevii mai mari ai școlii. La atelierele de la Universeum copiii au construit mașini, apoi au demonstrat cum funcționează acestea și au participat la o serie de experimente inedite de chimie. Un deosebit impact au avut micro ecosistemele existente și sălile de știință în care vizitatorii experimentează direct și evident, învață. La atelierul susținut de elevii mai mari, am văzut preocupările acestora în materie de tehnică – utilizarea forței magnetice, realizarea și utilizarea roboților în școală. În program a fost și o activitate interactivă la  Muzeul de Istorie, unde copiii au aflat lucruri interesante despre nașterea/istoria Goteborgului. Restul timpului, s-a derulat zi de zi la școală, profesorii și elevii participând la toate lecțiile din orarul zilnic al elevilor. Copiii noștri au învățat împreună cu suedezii, au servit masa de prânz în școala lor, au fost în permanență împreună.

Profesorii au participat la mai multe ateliere de lucru cu o diversitate  de abordări –  metoda STEAM, repere educaționale la  Chalmers University, utilizarea resurselor oferite de site-ul Scientix în activitatea didactică, workshop Clean Room,  o prezentare legată de modul cum sunt stimulați elevii suedezi să învețe făcând lucruri.

În programul reuniunii din Suedia a fost stabilit logo-ului proiectului. Pentru aceasta a fost organizat un concurs între țările partenere, iar logo-ul câștigator a fost cel realizat de eleva Vîrlan Iulia-Maria de la Școala Gimnazială Lunca, România. Acest lucru ne face să ne simțim foarte mândri.

Ineditul acestei întâlniri a fost faptul că elevii au fost găzduiți în familii suedeze și împreună cu copiii acestora au mers la școală, au participat la activitățile lor dinafara școlii – înot, sport, învățarea unui instrument etc., au experimentat viața lor de zi cu zi… A fost o perioadă de neuitat pentru toți.

Logourile propuse de parteneri:

Ireland’s Logo  Italian logo.  Lithuanians logo

Irlanda                                                                         Italia                                                      Lituania

Logo Germany   Logo Netherlands    Logo of Greece

Germania                                                   Olanda                                Grecia

Logo-ul câștigător, cel din România

LOGO A fost realizat de   Vîrlan Iulia-Maria

20180126_105918  20180126_110319  20180122_131953

20180122_090230  20180124_092651  20180124_095108

20180124_101330  20180125_094753  20180125_105743

prof1  20180120_103909  20180120_131353

Vizibili în presa locală

FOTO | Doi profesori de la Școala Gimnazială Lunca Pașcani au participat la întâlnirea internațională organizată în Suedia

Materialul de prezentare a vizitei realizat de elevii participanți

Materialul realizat de Elevii Andrei si Daria

Dissemination_Italy

ACTIVITATI PREGATITOARE INTALNIRII DIN SUEDIA, IANUARIE 2018

Activități derulate în școala

Activitate de cercetare coordonata  de prof. Sorici Cristina

CERCETARE SORICI

Activitate coordonata de prof AXINTE GABRIELA si prof. PORUMB CIPRIAN MIHAITA

000- PROIECT – MICII OMULEȚI DE ȘTIINȚĂ

PROIECT -Little scientists building and design Europe

20171215_092402

20171214_100150

CERCETARE AXINTE

Axinte experimente tools

ACTIVITATE DECEMBRIE A III-A GRADINITA(1)

ACTIVITATE DECEMBRIE C.P(1)

Schimb de informatii intre parteneri cu privire la traditiile de Craciun

Christmas in Greece

Christmas in Ireland3

Christmas in Italy Erasmus 1

Christmas in Romania

Nederland December traditions

Weihnachten in Deutschland

ANUNT

ANUNT SELECTIE SUEDIA

Documente selectie elevi

acord parinte

cerere_inscriere_elevi

Criterii-selectie-fisa-autoevaluare-finala

recomandare diriginte

Material de prezentare a proiectului în școală

Little scientists building and design Europe_prima prezentare

La școala Gimnazială Lunca, Pașcani, un nou proiect finanțat de UE prin programele ERASMUS+, se va derula în perioada 2017-2020. Titlul proiectului este Little scientists building and design Europe, și avem un buget de 29. 480 euro pentru implementarea proiectului în școală și pentru realizarea mobilităților. Partenerii nostri sunt 7 școli din Uniunea Europeană, după cum urmează: Coordonatorul proiectului – Olanda, Basisschool De Rank, Vianen și   partenerii United Kingdom – Holy Family Primary and Nursery School, Derry, Lituania – Rokiskio mokukla – darzelis ,,Azuoliukas”, Rokiskis, Germania – Fanny-Hesel-Schule, Leipzig, Grecia – 1 st Experimental Primary School of Rhodes, Italia – Instituto Comprensivo Figline Valdarno, Figline E Incisa Valdarno, Sweden – Johannebergsskolan, Gotheburg.

Noutatea acestui proiect stă în faptul că vor participa la întâlnirile internationale atât profesorii cât și elevii. Profesorii implicați în proiect doresc realizarea unei rețele vaste de expertiză în domeniile științei și TIC. În fiecare școală dorim să introducem educaţia STEM/STEAM (dezvoltarea educaţiei pentru ştiinţe). STEAM reprezintă acronimul pentru Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică. Includerea metodei STEAM presupune ideea de a preda cele patru discipline specifice – știință, tehnologie, inginerie artă și matematică într-o abordare interdisciplinară și aplicată, mai mult decât să fie predate separat. Pentru copii ne propunem promovarea învățării mai profunde, colaborative, bazată pe proiecte. Ideea este că vrem să facem educație în care copiii au o „voce” și se bucură de ceea ce învață. Dorim ca ei să-și asume responsabilitatea pentru propria învățare, deoarece aceasta este mai semnificativă și elevii învață mai mult atunci când sunt pe deplin implicați. Prin derularea activităților proiectului dorim să creștem abilitățile elevilor în rezolvarea, analiza, raționamentul și explicarea problemelor, pentru a-și dezvolta capacitatea de a gândi logic și, prin urmare, pentru a-i pregăti pentru viața viitoare. Cel mai important este că, prin acest proiect, dorim să construim o punte între ciclul primar și cel secundar.

În perioada 14 – 20 noiembrie, coordonatorii internaționali s-au întâlnit în Lituania pentru stabilirea detaliilor legate de managementul și implementarea proiectului. Din Romania au participat doi profesori.

 

20171118_090131   20171120_110907  20171118_095242  20171118_092306 SAM_5021    20171118_085617