Diseminare finala

DISEMINARE_RAPORT FINAL_ERASMUS_KA1

Anunt

Joi 19 aprilie s-a desfăşurat la Şcoala Gimnazială Lunca activitatea ,,Copii curioşi, elevi creativi”, din cadrul Proiectului educaţional ,,Educaţia ta contează”, proiect iniţiat de profesorii Moraru Iuliana şi Nestor Elena, ca urmare a participării cadrelor didactice de la Şcoala Gimnazială Lunca, la cursul de formare din Assen, Olanda (1-7 noiembrie 2015) ,,Cum să îi motivăm pe elevi să își finalizeze studiile obligatorii. Metode inovative de predare și învățare în vederea reducerii abandonului școlar într-o societate bazată pe învățarea pe tot parcursul vieții finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus +, Acțiunea K1 – ,,Îmbunătățirea calitații educației la Școala Gimnazială Lunca- Pașcani prin profesionalizarea internațională a personalului – coordonator prof. Adavidoaiei Mariana.

Activitatea s-a desfăşurat în două etape.

Prima parte a activităţii s-a desfăşurat în şcoală, unde elevii claselor a II- a şi a IV-a au realizat în stil propriu un desen imens cu flori de primăvară pentru toţi copiii Europei.

16    17  18

19110

Partea a doua a activităţii ,,Vânătoarea de comori”, s-a desfăşurat în Municipiul Paşcani, unde copiii au reuşit să descopere şi să identifice pe hartă cele mai importante obiective din zona Deal Paşcani.

Colaboratori în proiectul inițiat sunt profesorii Axinte Gabriela, consilier educativ şi Răţoi Larisa Ioana, responsabil CEAC.

Activitatea a avut ca scop motivarea elevilor de a nu părăsi şcoala înainte de finalizarea educaţiei obligatorii prin dezvoltarea creativităţii şi prin participarea la activităţi extraşcolare atractive în afara şcolii şi a fost foarte apreciată de copii.

Vizibili si in presa

CURS DE FORMARE BARCELONA, SPANIA

Vizibili in presa locala  

Ghidul realizat de participantii la cursul de formare

GHID Barcelona

În perioada 18- 22 aprilie, doi profesori de la Școala Gimnazială Lunca Pașcani participă la cursul de formare cu tema ,,Education for Tomorrow: Linking Creative Learning with Interdisciplinary Approach-Educaţia pentru mâine: Îmbinarea învăţării creative cu abordarea interdisciplinară”, care se desfășoară în Barcelona, Spania. Formatoarea acestui curs, Silvia Braun, de origine germană, are o carieră lungă în educaţie având şi experienţa sistemului educaţional american şi canadian. La curs sunt profesori din 3 țări: Polonia, Turcia şi România.

Obiectivele cursului de formare sunt dezvoltarea unui mod de a gândi ce durează o viaţă, utilizarea unei abordări interdisciplinare în sala de clasă, impuldionarea elevilor să devină dornici să înveţe, formarea unei noi abordări despre modul în care cunoştinţele se dezvoltă, despre modul în care imaginaţia noastră funcţionează şi se schimbă pe parcursul vieţii.

Învăţarea prin cooperare trebuie utilizată în mod strategic iar pentru asta putem utiliza metode cum sunt Brainstormingul,Buzz sessions, dezbaterea, lucrul pe grupe mici. Există momente şi locuri potrivite pentru a apela la structuri de grupuri. „Cercetările au arătat că structurile de cooperare sunt mai bune decât cele competitive şi bazate pe individualism, atât din punct de vedere al performanţelor şcolare, cât şi social, indiferent de conţinut şi de nivelul de învăţământ.” (Kagan 1997). Elevii au astfel o atitudine mai bună faţă de şcoală, de disciplină şi faţă de profesori atunci când au posibilitatea de a lucra prin cooperare (Johnson & Johnson).

Activitățile propuse contribuie la educaţia şi pregătirea copilului pentru a învăţa constant de-a lungul vieţii apelând şi la cooperare pentru a dobândi competențelor necesare secolului XXI – ținta proiectelor Erasmus.

14        15

CURS DE FORMARE BENALMADENA, SPANIA

Vizibili in presa locala

Pliant Benalmadena

Diseminare curs BENALMADENA

Ghidul realizat de participantii la cursul de formare

GHID-BENALMADENA_CUM_SA_FACI_SCOALA_INTERNATIONALA

La Școala Gimnazială Lunca Pașcani, formarea continuă a cadrelor didactice prin proiecte europene continuă. În perioada 9 – 16 aprilie 2016, profesorii Rățoi Ioana și Axinte Gabriela participă la cursul de formare ,,Cum să transformi școala într-una mai internațională?” unul din cursurile de formare din proiectul ,,Îmbunătățirea calității educației la Școala Gimnazială Lunca, Pașcani prin profesionalizarea internațională a personalului”, finanțat prin proiectul Erasmus+ Acțiunea cheie 1, care se desfășoară în Benalmadena – Spania. Formatorii acestui curs: Ludo Mateusen, Jan Hormann, Annemie Mateusen, o echipă de profesori finlandezi au propus pentru acest curs teme și metode de bune practice prin care îți poți transforma școala într-una internațională.

,,Cum să devii un bun coordonator de internaționalizare a școlii”, ,,Cum să institui proiecte multilaterale sau bilaterale, parteneriate Regio în Erasmus+”, ,,Utilizarea și organizarea conferințelor video în proiecte internaționale”, ,,Cum se pot dezvolta competențe interculturale ale cadrelor didactice prin participarea la proiecte internaționale”, ,,Proiecte de schimburi de experiență și proiecte eTwinning” sunt doar unele teme dezbătute de cei 25 de participanți la curs din Norvegia, Finlanda, Germania, Turcia, Polonia și România.

Informațiile dobândite la curs, metodele de bune practici vor fi materializate într-un ghid și diseminate într-o conferință organizată de profesorii participanți la curs și coordonatorul proiectului, profesor Adavidoaiei Mariana pentru a deschide drumul și altor școli, ca învățământul românesc să ajungă la standarde europene.

11                                      13

Cursuri de formare finanțate de Comisia Europeana la Școala Gimnazială Lunca Pașcani , GRECIA 

GHIDUL REALIZAT de participantii la cursul de formare

LE MATH. INVATAREA MATEMATICII PRIN INTERMEDIUL NOILOR FACTORI DE COMUNICARE

Vizibili si in presa           

În perioada 28 martie 6 aprilie, doi profesori de la Școala Gimnazială Lunca Pașcani  participă la cursul de formare cu tema ,,LE MATH – learning mathematics through new communication factors”/ ,,Învățarea matematicii prin noii factori de comunicare”, care se  desfășoară în Salonic, Grecia. Partenerii acestui proiect provin din universităţi, şcoli, asociaţii de matematică, fundaţii, şcoli de actorie, şcoli de artă şi întreprinderi. La curs sunt profesori din 6 țări: Portugalia, Letonia, Finlanda, Belgia, Cipru şi România.                Scopul cursului  de formare este dezvoltarea metodologiei de predare și învățare a matematicii prin utilizarea unor metode noi. Metodele sunt create astfel încât ele să poată fi folosite într-un curs de formare pentru profesorii care predau matematica elevilor cu vârste cuprinse între 8 și 18 ani. Activitățile propuse contribuie la educaţia şi pregătirea competențelor necesare secolului XXI – ținta proiectelor Erasmus, deoarece sporește creativitatea şi inovaţia printre tineri. De asemenea, contribuie la creșterea cu 15% a aptitudinilor de bază (matematică şi ştiinţe) pentru cei cu rezultate mai slabe și promovează cooperarea europeană în şcoli prin susținerea competențelor cheie pentru matematică. Cum se știe, mulţi copii, consideră din păcate matematica, ca fiind o disciplină şcolară dificilă şi plictisitoare. În locul studierii matematicii (sau al oricărui alt obiect), mulţi elevi preferă  să-şi petreacă majoritatea timpului liber urmărind programe TV, jucând jocuri electronice, primind şi trimiţând mesaje, poze, filme etc. O metodă folosită pentru a direcţiona copiii înapoi spre „terenul de joacă”  al educaţiei constă în folosirea unor mijloace („arme”) similare celor folosite de „inamicii” lor, precum asimilarea matematicii printr-o modalitate non-tradiţională (joc, teatru sau prin competiţii asemănătoare arhicunoscutului X-Factor ).  

Recunoaștem, matematica este o disciplină abstractă şi greu de asimilat. Aşadar, acest proiect îşi propune să-i înveţe pe profesorii noştri metode inovatoare, invitând elevii şi profesorii să aplice noile metode de comunicare pentru învăţarea matematicii, plăcute şi amuzante în acelaşi timp. Metodele ar putea fi folosite pentru orice materie intracuriculară, pentru toate vârstele. 

Cele două metode sunt:

1. MATHeatre: Învăţarea şi predarea matematicii prin activităţi teatrale matematice

2. MATH-Factor: Învăţarea şi predarea matematicii prin activităţi de comunicare. 

Avantajele utilizării acestor două metode sunt: dezvoltă imaginația și creativitatea elevilor, umplu  golurile de cunoștințe pe care aceștia nu le-au acumulat, îi ajuta să facă conexiunea dintre teorie și practică, elevii  reușesc să aprecieze valorile matematice, înțeleg faptul că matematica îi ajută în viață folosind adevărurile matematice; se știe că 1% din matematică este abstract și 99% reprezintă ceea ce folosim în viața cotidiană. Matematica îi ajută pe elevi să înțeleagă și celelalte discipline. Sperăm că elevii noștri vor conștientiza că dincolo de efortul învățării vor descoperi informații atât de necesare vieții cotidiene.

DSC08514    DSC08343

Implementarea metodelor de învățare prin cooperare exersate în cadrul cursului de formare ,, ,,Învățarea prin cooperare: stimularea creativității și îmbunătățirea competențelor de predare și de comunicare desfășurat în cadrul proiectului Erasmus+ Acțiunea cheie 1

Implementarea metodelor interactive la elevi

METODE INTERACTIVEMETODE INTERACTIVE

Proiect pentru prevenirea abandonului școlar la Școala Gimnaziala Blagești

http://pascani.bzi.ro/proiect-pentru-prevenirea-abandonului-scolar-la-scoala-gimnaziala-blagesti-i-foto-15074

P1090973   DSC01813

P1090960 (1)    P1090996   P1100004

Astăzi, 18 martie 2016, la Școala Gimnazială Blăgești, 12 părinți si 18 elevi au participat la activitatea intitulată ,,Motivația pentru educație” din cadrul proiectului educațional de prevenire a abandonului școlar ,,Educația e șansa ta!”. Acest proiect a fost inițiat de profesorii Dolhăscu Petronela și Lupu Anastasia în urma participării la un curs de formare în Assen, Olanda (1-7 noiembrie 2015) ,,Cum să îi motivăm pe elevi să își finalizeze studiile obligatorii. Metode inovative de predare și învățare în vederea reducerii abandonului școlar într-o societate bazată pe învățarea pe tot parcursul vieții finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus +, Acțiunea K1 – ,,Îmbunătățirea calitații educației la Școala Gimnazială Lunca- Pașcani prin profesionalizarea internațională a personalului – coordonator prof. Adavidoaiei Mariana, directorul școlii Gimnaziale Lunca și Structura Școala Gimnazială Blăgești. Colaboratori în proiectul inițiat sunt profesorii Radu Luchian-Marius și Buhlea Mariana-Gianina.

           Programul activității de astăzi a constat în derularea unui film de sensibilizare împotriva abandonului școlar, prezentarea unui material în Power-Point pe tema ,,Motivația pentru educație”, activități interactive cu părinții. La sfârșitul activității s-a desfășurat un atelier de lucru realizat prin metoda „Mind mapping” (,,Hărțile mentale”) la care atât părinții cât și elevii au fost implicați. De asemenea, s-a aplicat chestionarul ,,Părinți implicați, elevi motivați”.

Considerăm că activitatea s-a bucurat de un real succes. Atât părinții cât și copiii s-au implicat activ și au manifestat interes față de activitatea realizată.

a  b  c  d   e  f  g  h   i j

Vineri, 27 noiembrie 2015, Școala Gimnazială Blăgesti, Paşcani a fost gazda Cercului Pedagogic al învățătorilor din școlile din comuna Heleșteni, Școala Gimnazială ,,Iordachi Cantacuzino” Pașcani, Școala Gimnaziala Lunca Pașcani și Școala Gimnazială Gâștești Pașcani. Cadrele didactice din Blăgești şi-au prezentat activitățile din tematica cercului ,,Strategii de diferențiere și individualizare în învățare utilizate la disciplinele din cadrul ariilor curriculare Limbă și comunicare și Matematică și științe ale naturii”, în faţa unui număr de 40 de învățători din şcolile menționate mai sus. În prima parte a zilei au fost susținute lecții demonstrative de către învățătorii de la clasele din învățământul primar, apoi a fost susținut un referat urmat de dezbateri legate de tema cercului. În partea a doua a activității de cerc au fost prezentate metode inovatoare învățate de către profesorii de la Școala Gimnazială Lunca Pașcani, la cursurile de formare continuă finanțate de UE prin programul Erasmus+, Acțiunea cheie 1, 2014-2016. Metodele de învățare interactivă prezentate au fost studiate la cursurile: ,,Enhancing Students’ Motivation through Inquiry – Based Learning”, curs desfășurat la Milano-Italia, Usages pédagogiques et ressources du numérique dans les projets scolaires de coopération européenne”, curs desfășurat la Paris – Franța, ,,Innovative approaches to teaching”, curs desfășurat la Praga – Cehia, ,,How to motivate students to finalize their compulsory education. Innovative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning society”, curs desfășurat la Assen – Olanda, ,,Bullying Prevention in Schools – resources for schools and teachers”, curs desfășurat la Zwolle –Olanda, ,,Cooperative learning classroom: stimulating creativity and improving teaching & communication skills”, curs desfășurat la Stratford upon Avon – Marea Britanie și ,,Creativity and innovation in teaching and training & How to use music, art, ICT and sport in education”, curs desfășurat la Sliema – Malta, împreună cu profesori din școlile UE. De asemenea s-au prezentat materialele și activitățile realizate în cadrul proiectului Erasmus+, Acțiunea cheie 2, 2014-2017. Partenerii Școlii Gimnaziale Lunca Pașcani în acest proiect sunt școli din Sala – Suedia, Saasveld – Olanda, Ciudad de Valencia – Spania, Oblegorek-Polonia, Vaajakoski- Finlanda, Bretigny sur Orge-Franța și Bournemouth- Marea Britanie. Prin acest proiect, elevii Școlii Gimnaziale Lunca Pașcani și din școlile partenere își dezvoltă competențele lingvistice, competențele TIC și demarează proiecte comune cu elevii din școlile partenere, iar profesorii participanți în proiect colaborează în vederea îmbunătățirii metodelor de predare. Fiecare școală participantă la cerc a primit un set de 5 ghiduri și un set de reviste realizate ca urmare a participării la aceste proiecte. Prin această activitate ne-am dorit ca un număr mai mare de școli din Pașcani să aplice pentru proiecte cu finanțare UE. Considerăm că această activitate a fost un succes.

http://pascani.bzi.ro/activit-i-derulate-de-nv-torii-colilor-din-pa-cani-foto-13059#

DSC07673    monumente 9   monumente 6

Diseminare, metode invățate la cursul de formare Usages pédagogiques et ressources du numérique dans les projets scolaires de coopération européenne Sâmbătă, 21 nov. 2015 elevii de la Școala Gimnazială Lunca Pașcani, categoria de vârstă 6- 10 ani au beneficiat de o excursie organizata pe ruta Lunca, Pașcani – Iași. În excursie au mers un număr de 46 elevi și 6 profesori (Pantazi Viorica, Nestor Elena, Axinte Gabriela, Brahas Magda, Adavidoaiei Mariana, Ratoi Ioana Larisa). Scopul acestei excursii a fost acela de a facilita învățarea prin artă, desfășurând următoarele activități: Vizitarea expoziției de grafică a lui Albrecht Dϋrer, de la Palatul Culturii din Iași; Identificarea clădirilor arhitecturale emblematice ale Iașului; Vizitarea expoziției de crizanteme de la Grădina Botanică – prilej de a cunoaște arta aranjamentelor florale; Vizită la Bojdeuca lui Ion Creangă din Țicău, pentru a vedea un model de construcție arhitecturală veche atent conservată, dar și elemente tradiționale ale vieții cotidiene arhaice. Elevii au fost antrenați să cunoască Iașul într-un mod interactiv (am utilizat o metodă de lucru învățată la cursul de formare Usages pédagogiques et ressources du numérique dans les projets scolaires de coopération européenne, organizat în Paris, la care au participat cadrele didactice Adavidoaiei Mariana, Dondaș Gabriela, Pantazi Viorica). Iata cu s-a procedat: copiii au fost împărțiți in grupe câte de 8 sau 10, au primit o hartă a monumentelor ce urmau a fi identificate, bilețele cu fotografia și descrierea monumentelor arhitecturale și fețe zâmbitoare pe care trebuiau să le lipească pe hartă după ce identificau fiecare obiectiv în parte. Fiecare grup de copii a fost însoțit de un cadru didactic a cărui grijă a fost doar să asigure securitatea copiilor. Mărturisesc faptul că toți copii s-au implicat, au fost fericiți, au experimentat succesul lucrând în echipă. Singuri au gasit monumentele, iar când nu aveau nici o soluție li s-a recomandat să întrebe trecătorii. Iată că învățarea s-a extins: au experimentat modul în care să interacționeze cu cei din jur, cum să formuleze întrebările, cum să mulțumească la finalizarea discuției, cum să funcționeze ei atunci când lucrează în echipă, fară a fi in competiție unii cu alții. au aplicat regulile de circulație, acolo în stradă, față în față cu pericolul, au învățat cum să utilizeze aparatura de igienă personală în locurile publice. Copiii au muncit din greu, au fost ținuți in sarcină ziua întreagă, au lucrat ușor, neforțat, au fost fericiți iar la sfârșitul zilei dispăruse stânjeneala de dimineață datorată refuzului de a se tine de mână unii cu alții. Feedbackul primit de la elevi a fost următorul: Astăzi a fost o zi minunată! Dorim să nu se termine… Elevi si profesori ne-am distrat, am învățat o metodă nouă de lucru cu copiii, ne-am încărcat cu energie. Considerăm ca elevii noștri au învățat ieri lucruri noi, interacționând cu diversele forme de artă existente în locuri organizate sau în viața cotidiană. 

Participarea la curs Olanda               Participarea la curs Olanda 2

În perioada 1 noiembrie – 7 noiembrie 2015, s-a desfașurat in Assen, Olanda  cursul -“How to motivate students to finalize their compulsory education. Innovative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning Society”. Cadrele didactice participante : prof. Dolhăscu Petronela, prof. Moraru Iuliana,  prof. Nestor Elena, prof. Sârghi Anastasia. Temele abordate au fost:

  • Abandonul şcolar. Motive. Statistici. Metode;
  • Cum pot fi folosite muzica, arta, drama şi sportul în educaţie pentru a-i determina pe elevi sa nu părăsescă şcoala timpuriu;
  • Cum sunt monitorizaţi elevii cu probleme de comportament de către şcoală şi municipalitate.Exemple de bune practici;
  • “Mind mapping”- o metodă eficientă de motivare a elevilor să finalizeze educaţia obligatorie;
  • Schimburi de experienţă şi practici interculturale in invăţarea creativă şi prin colaborare;
  • Exemple de bune practici prin oferirea unor situaţii reale:vizite la morile de vânt şi la muzeul ,,De Wachter” Zuidlaren;
  • Cum putem motiva elevii să nu abandoneze şcoala ; programe despre folosirea creativităţii în învăţare, exemple de bune practici prezentate la Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Assen;
  • Strategii, metode, stiluri de învăţare activă şcolară şi extraşcolară utilizând situaţiile reale din viaţă prin Proiectul Sigismund, de la Arhiva din Drentse;
  • Cum se pot implica alte instituţii ale societăţii în lupta împotriva abandonului şcolar. Prezentarea Q PROJECT, Biblioteca din Assen;
  • Interdisciplinaritatea folosită ca metodă pentru activităţile extraşcolare: ,,Vânătoarea de comori”;
  • Fotoreportajul este o metodă foarte plăcută şi eficientă pentru motivarea elevilor în actul învăţării;

,,Am învăţat să folosim platforma Wiggio pentru comunicarea cu ceilalţi parteneri din celelalte ţări participante Activităţile desfăşurate în cadrul cursului de formare au urmărit motivarea elevilor in vederea continuării studiilor şi reducerii abandonului şcolar, prin sporirea creativităţii şi prin dezvoltarea competenţelor de comunicare, lingvistice, matematice, informatice, muzicale, artistice. Un elev implicat in propria educaţie va fi un elev motivat să îşi finalizeze studiile, de aceea, situaţiile de învăţare trebuie sa fie legate de aspectele reale ale vieţii. Profesorul are menirea să promoveze invăţarea eficienta, adica o invăţare activă, participativă şi creativă. În acest sens, cursul la care am participat ne-a oferit nenumărate exemple de bune practici pe care să le implementăm la clasele noastre şi pe care le vom face cunoscute şi altor colegi în vederea prevenirii abandonului şcolar şi a finalizării educaţiei obligatorii. Cursul a insemnat un prilej de a face schimb de bune practici intre participanti, dar si de asimilare de noi informatii legate de metode de determinare a elevilor de a nu părăsi şcoala şi a finaliza învăţământul obligatoriu.”, au afirmat participantii la cursul de formare.

Materialul prezentat in CP

ERASMUS + KA1 STRUCTURED COURSE

Ghidul realizat de echipa participanta la cursul de formare -“How to motivate students to finalize their compulsory education. Innovative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning Society”

Ghid Assen, Olanda

PRAGA,    ,,Innovative approaches to teaching”

Ghidul realizat cu ocazia participarii la acest curs de formare Innovative approaches to teaching

REZENTAREA METODELOR IN POLONIA, 6 OCT. 2015  Activitati curs  poza praga

Prezentarea cursului in context international, oct. 2015, Praga

Abordări inovatoare ale procesului de predare, în Praga, august 2015. Cursul acesta a reprezentat o oportunitate pentru clarificarea unor noțiuni, într-un context internațional, prin schimb de bune practici între participanți și momente de reflecție legate de unele probleme cu care se confruntă învățământul în general. Au fost abordate teme de actualitate: abilitățile specifice secolului 21, abordări transversale curriculare, curriculum ascuns, modalități de dezvoltare ale gândirii critice, învățarea prin proiecte dar și idei despre proiectarea, implementarea și evaluarea unui proiect, învățarea prin cercetare – investigare, tendințe moderne în evaluarea formativă și sumativă. Deosebit de interesante au fost exemplele de bună practică pe care le-au propus formatorii: un ghid pentru un brainstorming de succes, învățarea limbii engleze prin organizarea unor lecții de predare în limba engleză și la celelalte discipline din planurile cadru de învățământ specifice fiecărei clase, metode de învățare ușor transferabile de la o disciplină la alta, idei pentru eficientizarea învățării în clasele multiculturale. Pornind de la faptul că menirea școlii este una foarte importantă, aceea de a pregăti elevii să lucreze cu tehnologii nedescoperite încă, pentru meserii care acum nu există, într-o lume pe care acum cu greu ne-o imaginăm, formatorii ne-au prezentat câteva noutăți legate de utilizarea instrumentelor TIC în educația elevilor noștri.

Diseminarea cursului in CP_ 14.09.2015_ Abordări inovative pentru predare

Creativitate în predare și învățare & cum se utilizează muzica, arta și sportul în educație

În perioada 10-16 mai 2015 un grup de cinci profesori de la Şcoala Gimnazială Lunca Paşcani, Isachi Iustina, Brahas Magda, Dana Dochita, Marinescu Marta, Radu Marius, au fost prezenţi în Malta pentru a participa la cursul de formare „Creativity and innovation in teaching and training & How to use music, art, ICT and sport in education” finanţat prin proiectului Erasmus+, Acţiunea KA1. Formator a fost d-na Cristina Stefan din Olanda.

Cursul a însemnat un prilej de a face schimb de bune practici între participanţi, dar şi asimilarea de noi informaţii legate de dezvoltarea competenţelor prin experimente și metode de predare-învăţare utilizând muzica, arta, TIC si sport. Obiectivul central al lecţiilor interdisciplinare îl constituie dezvoltarea creativităţii. Profesorul are menirea să promoveze învăţarea eficientă, adică o învăţare activă, participativă, creativă. Acest tip de învăţare se realizează prin respectarea câtorva principii :

  • Utilizarea metodelor interactive
  • Creșterea motivaţiei elevilor prin experimente, activităţi practice
  • Sarcini de învăţare ce vor solicita informaţii multidimensionale și transdiciplinare ale realităţii
  • Lucrul în echipa

Acest curs ne-a deschis noi orizonturi în activitatea didactică și intenţionăm să împărtășim și colegilor noștri din experienţa noastră. Activitățile însușite la acest curs pot fi adaptate cu succes la clasă. A fost un curs binevenit și adaptat cerințelor actuale ale educației, presupunând integrarea activităților interactive.  Aceasta oportunitate nu a fost doar un câștig pentru activitatea noastra didactică ci și o experienţă de viaţă întrucât am intrat în contact cu spaţiul cultural-geografic maltez și cu locuitorii.

Flux Malta

Vizibili in presa locala

http://pascani.bzi.ro/cinci-profesori-de-la-scoala-gimnaziala-lunca-pascani-au-participat-la-un-curs-de-formare-in-malta-finantat-prin-proiectul-erasmus-9328

GHID   Creativitate în predare și învățare & cum se utilizează muzica, arta și sportul în educație, GHID

prezentare-activitati-malta

GHID Prevenirea violenței în școală – resurse pentru școli și profesori_

GHID Învățarea prin cooperare. Stimularea creativității și îmbunătățirea competențelor de predare și de comunicare_

GHID Practici pedagogice și resurse digitale utilizate în proiectele școlare de cooperare europeană_

GHID Consolidarea motivației elevilor prin metoda învățării bazate pe cercetare – investigare_

HARTA CURSURILORPREZENTARE CURS ZWOLLE PARTICIPARE LA CURSUL DE FORMARE IN ZWOLLE Nederland – Zwolle. ,,Bullying Prevention in Schools- resources for schools and teachers”. La curs au participat 10 profesori din România, Turcia și Bulgaria. Profesorii de la Școala Gimnaziala Lunca Pașcani au avut oportunitatea de a face schimb de bune practici in context international, de a cunoaste noi strategii de prevenire a agresiunii în școală, au vazut ce resurse utilizeaza profesorii dintr-o scoala olandeza pentru a preveni actele de violență. Activitățile desfășurate în cadrul cursului de formare au urmărit dezvoltarea competențelor de comunicare, colaborare, informatice, de dezvoltare a gândirii critice și inventive pentru proiectarea, implementarea si evaluarea unor strategii de intervenție anti-violență. Prin intermediul cursului a fost posibilă nu doar cunoaşterea de metode de lucru cu elevii, dar şi noi modalitati de abordare a problematicii diversitatii culturale. S‐au luat notițe, s‐a fotografiat, s‐a analizat, s‐a comparat, s‐au elaborat materiale individuale şi în grup, toate aceste acțiuni făcând ca participarea la curs să contribuie nu numai la îmbogățirea experienței profesionale prin întâlnirea cu diferite viziuni didactice şi practici pedagogice, dar şi la lărgirea orizontului cultural.

Stratford

Activitati de diseminare realizate in scoala de profesorii Axinte Gabriela si Ratoi Ioana Larisa

  • activitati cu parintii

Violenta – PARINTI

  • activitati cu elevii

Copilul agresiv

  • activitati cu profesorii

Violenta – activitati cu profesorii

Aceste activitati au avut un impact deosebit, in sensul ca presa locala a facut cunoscuta in comunitatea pascaneana preocuparea scolii noastre pentru prevenirea comportamentelor violente in scoala

http://www.newspascani.com/index.php/local/stiri-locale/educatie/17392-activitati-educative-pentru-combaterea-violentei-la-scoala-gimaziala-lunca-pascani

http://www.newspascani.com/index.php/local/stiri-locale/educatie/17392-activitati-educative-pentru-combaterea-violentei-la-scoala-gimaziala-lunca-pascani

Participarea la cursul de formare Franta, Paris Usages pédagogiques et ressources du numérique dans les projets scolaires de coopération européenne, Paris – martie 2015 Ce am invatat concret? • Dezvoltarea utilizării resurselor digitale în clasă. • Racordarea la reformele şi noile sisteme de învăţământ. • Informaţii utile despre practicile pedagogice şi resuresele digitale în proiectele şcolare de cooperare europeană. • Cum se realizeaza o bună achiziţie de competenţe cheie pentru toţi elevii prin implementarea unei strategii inovative la clasă: dezvoltarea integrării TIC în activităţile de învăţământ. • Ameliorarea calităţii conţinuturilor şi practicilor pedagogice. • Cadrul Comun European de referinţă, portofoliul competentelor TIC pentru elevi.

paris

PREZENTARE STRATFORD UPON AVON Cooperative Learning Classroom: Stimulating Creativity and Improving Teaching and Communication Skills, martie 2015, Stratford-upon Avon, în Anglia Ce am invatat concret ? Imbunătățirea competențelor de lucru în echipă ; Cum implicam elevii in activitatea clasei ? Cum dezvoltam abilitatile de lucru in echipa ? Schimburi de experiente si practici interculturale; Aprofundarea întelegerii continuturilor scolare; instrumente si metode inovatoare; Imbunătătirea stimei de sine a elevilor prin încurajarea gândirii si imaginatiei lor creative

DISEMINARE STRATFORD

Stratford 1

Proiectul tematic ,,Plantele” a fost realizat cu elevii clasei pregătitoare de la Scoala Gimnazială Lunca Pașcani aplicând metoda CLIM, metodă învățată în cadrul cursului de formare ,,Învățarea prin cooperare: stimularea creativității și îmbunătățirea competențelor de predare și de comunicaredin proiectul „Îmbunătățirea calității educației la Școala Gimnazială Lunca, Pașcani prin profesionalizarea internațională a personalului”, finanţat de către UE prin programul Erasmus+, Acțiunea cheie 1, 2014-2016.

Metoda CLIM este o metodă de aprofundare a cunoștințelor formată din 7 clase.

  • Clasa 1 este o introducere la subiect.
  • 5 clase conțin activități diferite pe temă
  • Clasa a 7 a este o sesiune de sinteză.
  • Fiecare activitate durează aproximativ 50 minute, în funcție de vârsta elevilor.
  • Grupurile rămân neschimbate pe tot parcursul temei, dar ele se rotesc de 5 ori, până când fiecare grup a efectuat toate activitățile.Toate cele 5 sarcini au:
  • Activitatea A:
  • Cum se aplică!
  • discuții despre subiect răspunzând la întrebările cu privire la subiect;
  • cercetare pe temă;
  • găsirea informațiilor despre subiect;
  • sarcinile de lucru.
  • Activitatea B:
  • echipa utilizează informațiile în realizarea sarcinilor de lucru
  • face un joc / cântec despre acest subiect
  • face un poster….
  • 20151124_092501  20151124_102832   20151124_092601  20151124_090227

DSC04916 20150430_131606[1] 20150430_131547[1] 20150430_131445[1] 20150430_125434[1] DSC05951

26. 01.2015-4.02.2015_Diseminare curs formare Milano Ce am invatat concret? Ce reprezinta invatarea bazată pe investigare, Planificarea invatarii bazata pe investigare,  Cum se stabileasc obiectivele?  Creșterea motivației elevilor prin învățarea bazata pe investigație  Ingredientele cheie pentru imbunatatirea motivatiei elevilor  Modele pentru schimbarea motivarii elevilor  Despre creativitate  Blocaje ale creativitatii  Ce este important în învățarea bazată pe cercetare?  Rolurile profesorului intr-o clasa in care invatarea se bazeaza pe investigare

Comunicat de presa_26 ianuarie_4 februarie_Participare la cursul de formare_Enhancing Students Motivation through Inquiry Based Learning_Milano_Italia DSC05953

DSC05947      MILANO

LUNCA_Afisaj_ERASMUS Pliant Milano

Linkul cu harta mobilitatilor proiectului Erasmus KA1_via

TRIPLINE Imbunatatirea calitatii educatiei la Scoala

Lunca_Proiect Erasmus+_Actiunea KA1